הוענק אות שר הכלכלה לגן בירושלים שמשלבים אנשים עם מוגבלויות



"גן עופרים" בירושלים זכה באות שר הכלכלה למעסיקים אנשים עם מוגבלויות

"גן עופרים" בירושלים זכה באות שר הכלכלה למעסיקים אנשים עם מוגבלויות בקטגוריית 'פרויקט תעסוקה ייחודי'.

הגן נותן שירות לגילאי 1-3 ומעסיק 4 עובדות בעלות מוגבלות, המשתלבות באופן שוטף בהתנהלות הגן.

ההחלטה על מתן המענק היא כלי נוסף להגברת המודעות לטובת חשיבות העסקת אנשים עם מוגבלות בצורה מקצועית הוגנת ומכובדת; צעד זה מתווסף למסלול מענקים של משרד הכלכלה בהיקף של 5 מלש"ח למעסיקים הבוחרים להעסיק עובדים עם מוגבלות

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הענקת האות נועדה להגביר את המודעות ולהביע הערכה כלפיי עסקים הפועלים לשלב עובדים עם מוגבלויות. אני קורא לעוד מעסיקים להרים את הכפפה ולעמוד בחובתם החברתית והכלכלית – להעסיק עובדות ועובדים עם מוגבלות. כחברה עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ואת הזכות להתפרנס בכבוד לכל מי שיכול. הניסיון מלמד שמדובר בעובדים מוכשרים ואיכותיים אשר לוקחים את ההזדמנות הניתנת להם בשתי ידיים"

אות שר הכלכלה והתעשייה, בקטגוריית 'פרויקט תעסוקה ייחודי', הוענק "לגן עופרים" מירושלים,  במסגרת אירוע שהתקיים בועידת התחזיות של כלכליסט. הגן, נותן שירות לילדים בגילאי 1-3, ובו משולבות 4 עובדות בעלות מוגבלויות המשתלבות בפעילות השוטפת בכיתות השונות. במסגרת תפקידיהן, הן עוזרות בארגון ארוחת הילדים, סדר, ניקיון ועוד.

באירוע הוענקו 7 אותות למעסיקים אנשים עם מוגבלות, במעמד שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ומנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, רן קויתי.

על מנת לעודד את שילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, החליט שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, על הענקת אותות הוקרה למעסיקים ומעסיקות, אשר מעסיקים אנשים עם מוגבלות בצורה מקצועית, הוגנת ומכבדתומציעים אופק תעסוקתי וסביבה תומכת המשלבת בין עובדים עם מוגבלות וכאלה שאינם.

החל מסוף 2014, חייב כל ארגון המונה למעלה מ-100 עובדים, להעסיק אנשים עם מוגבלות בהיקף של 3%, אך לא כל הארגונים ממשו יעד זה עד כה. בנוסף, קיימים עסקים המונים פחות מ-100 עובדים וגם בהם שיעור העסקה של אנשים עם מוגבלות נמוך.

אות שר הכלכלה, ניתן זו השנה השנייה למעסיקים אשר פעלו לקדם העסקת אנשים עם מוגבלות כאשר האות חולק למעסיקים ע"פ מספר קטגוריות בשני תחומים: תעשייה, מסחר ושירותים, ואות הוקרה  מיוחד למעסיק עבור הפעלת פרויקט תעסוקה ייחודי לאנשים עם מוגבלות.

בראש הוועדה עמד רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. לצדו השתתפו בוועדה נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברהמי טורם, הרשות לקידום השקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, ונציג ציבור.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קויתי: "אני סבור כי האות יגביר את המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלות בעולם התעסוקה, יגדיל את היקף התעסוקה של אנשים עם מוגבלות וייתן מענה מקצועי לקליטת עוד עובדים איכותיים במעגל העבודה. אות שר הכלכלה יתמרץ מעסיקים נוספים ויאיר את היעד החשוב הזה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה