הדלקת נרות החנוכה היום ב-4 ערים בעולם, הוקדשה לניצולי השואה ולתקומתם מחושך לאור



ביוזמת ועידת התביעות, הדלקת נרות החנוכה היום ב-4 ערים בעולם, הוקדשה לניצולי השואה ולתקומתם מחושך לאור. ניצולי שואה ובני משפחותיהם התארחו היום בטקסים חגיגיים לכבוד חג החנוכה בירושלים, ברלין, מוסקבה וניו יורק

ביוזמת ועידת התביעות, הדלקת נר שלישי של חנוכה הוקדשה היום (4.12) ב-4 ערים בעולם לניצולי השואה ולתקומתם מחושך לאור. בטקס המרכזי שנערך למרגלות הכותל המערבי על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי וועידת התביעות, התארחו כ-200 ניצולי שואה, בני משפחותיהם ונציגי ארגוני סיוע לניצולים.

באירוע הממלכתי של הדלקת נר שלישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי השתתפו הרב הגאון יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע, הרב הגאון שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, חה"כ גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי, יוליוס ברמן, נשיא ועידת התביעות, גב' קולט אביטל, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, ושלמה גור, סגן נשיא לישראל של ועידת התביעות.  ניצולי שואה ובני משפחותיהם ברחבת הכותל המערבי יחד עם יוליוס ברמן, נשיא ועידת התביעות ורעייתו דורותי.

הרב הגאון שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים אמר כי "אני רוצה בראש ובראשונה לברך את כולם בחנוכה שמח! נמצאת איתנו הערב השרה גילה גמליאל שיש לה יד בכל הפעילות של הקרן למורשת הכותל המערבי להביא ניצולי שואה וסטודנטים צעירים לכותל המערבי. המשרד שלה, שהיא עומדת בראשו עושה עבודת קודש לכל אורך השנה גם לאזרחים ותיקים וגם לצעירים, מגיע לה ישר כוח על הפעילות הנפלאה הזאת. נכבד אותה בהדלקת נר שלישי ברחבת הכותל המערבי.

עוד הוסיף הרב ואמר, ועידת התביעות חברים יקרים ושותפים אהובים הגיעו יחד עם 200 ניצולי שואה מרחבי הארץ להדלקת נר שלישי בסימן "ותקומתם מחושך לאור". בזכות ההישרדות של ניצולי השואה, אנחנו יכולים היום לחגוג את חג החנוכה, כאן סמוך למקום הנס. האור שלהם הוא המשכו של אור החשמונאים שמלווה אותנו עד היום. תודה לכם."

חה"כ גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי: "חג החנוכה, אחד מחגי ישראל שהנשים היו שותפות פעילות בנס. אנו עומדים מול המקום הקדוש ביותר לעם ישראל. זה זכות שלנו להכיר תודה ולהחזיר ולו במעט את הילדות שאבדה לכל אותם ניצולים.

יוליוס ברמן, נשיא ועידת התביעות אמר: "כבוד גדול הוא לי להיות כאן היום אתכם, בכותל המערבי, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי.  המשימה שלנו היא להביא אור למי שחווה את הצד החשוך ביותר של האנושות, להבטיח כי ניצולים חיים כעת בכבוד, ונתמכים בשעות סיעוד, מזון, תרופות, והיכולת לתקשר עם אחרים, בעיקר עם ניצולים אחרים. זו היא המשימה הקדושה של ועידת התביעות. אירוע זה למרגלות הכותל, מהווה מאמץ לייצר מסורת, שאני מקווה שתימשך בשנים הבאות.

את דבר הניצולים נשא ד"ר זאב הרץ פולמן (77), ששרד את השואה כילד בפולין. "נולדתי בגטו פיוטרקוב בפולין בנובמבר 1941. בגיל 10 חודשים הוברחתי מהגטו למשפחה פולניה בוורשה שהעבירה אותי למנזר. אימא שלי ז"ל נרצחה בטרבלינקה ואבי ז"ל נרצח באושוויץ. בתום המלחמה, בגיל ארבע, נשלחתי לבדי לארץ ישראל. בארץ אומצתי על ידי בני משפחה ובהמשך עזבתי להתחנך בפנימייה. חוויתי בחיי פרידות רבות ובלתי נתפשות, ואין ספור מעברים. נקלעתי למשברים. עבורי ועבור ניצולי שואה רבים, הדלקת נר שלישי של חנוכה ברחבת הכותל זהו אירוע שמסמל את הרצף הבלתי פוסק של מאבקינו האין סופיים על קיומנו".

ביוזמת ועידת התביעות, לראשונה, טקס הדלקת נר של חנוכה הוקדש לניצולי השואה גם ברוסיה. האירוע נערך במרכז היהודי קהילתי במוסקבה, במעמד הרב ברל לאזר, רבה הראשי של רוסיה וגרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות.

בניו יורק ייערך בעוד מספר שעות טקס חגיגי במעמד פיל מרפי, מושל מדינת ניו ג'רזי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה