כ-2000 צועדים בירושלים לרגל יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה



כ-2000 צועדים צעדו אמש בירושלים במסגרת אירוע "צועדים ומצדיעים" לרגל יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שארגנו עמותת זהות, ארגון נכי צה"ל, קרן קימת לישראל ומשרד הביטחון. בין הצועדים - תלמידי תיכון, בני נוער, שוטרים ממחוז ירושלים, חיילי מג"ב ונכי צה"ל, אותם ליוו לאורך המסלול נכי צה"ל, אשר שיתפו בסיפורי הקרב שהתקיימו בלב ליבה של המדינה, ובסיפוריהם האישיים וגרמו להתרגשות גדולה בקרב המשתתפים

אמש הגיעו מעל 10,000 בני נוער מארגוני נוער ומתנועות נוער, בתי ספר, חניכי מכינות קדם צבאיות, לוחמי מג"ב ושוטרים ממשטרת ישראל מכל רחבי הארץ כדי לצעוד ולהביע תמיכה והזדהות עם פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ביום ההצדעה השנתי לפועלם ולתרומתם למדינת ישראל.

בירושלים התכנסו הצועדים בתחילתו של נחל חלילים היורד לעמק ארזים, שמעו את סיפורם המרתק של פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. לאחר המסלול המשיכו לצעידה עירונית בירושלים עם קבוצת האופניים וההליכה של נכי צה"ל ממחוז ירושלים מלווים בדגלים על מנת להצדיע, להעלות מודעות ברחבי העיר לפצועים. בסיום נערך טקס במעמד ח"כ נורית קורן, חברי דריקטוריון קק"ל אמיר שניידר וקארול גולדינג חברת ועדת חינוך , יו"ר מחוז ירושלים ומ"מ יו"ר ארגון נכי צה"ל מר נעים עזר. כמו כן, בטקס הופיע הזמר חיים לב-טוב, שנפצע במבצע צוק איתן וריגש את כל הנוכחים.

בארץ חיים למעלה מ-70,000 פצועים, ויום ההוקרה נקבע כיום ממלכתי רשמי, במטרה להאיר זרקור על הפצועים, סיפוריהם, חלומותיהם ודרכי ההתמודדות שלהם מבחינה פיזית ונפשית, ולחזק את ההכרה הציבורית בנוגע לתרומתם. "אנחנו נלחמים כדי לחיות ובין היתר להיות מסוגלים לטייל בארץ הזו ומטיילים כדי לדעת על מה להילחם" תיארה את מהות היום הזה אודיה ביליג, רכזת מעוף קק"ל ואחראית צועדים ומצדיעים במוקד ירושלים. "היה יום מעצים, קבוצות שונות מכל רחבי הארץ שהצדיעו בגאון וגאווה לפצועים שלנו, יום אחד להזכיר להם שאנו מעריכים ומוכירים את הפציעה, מה שהם חיים איתו יום יום למעננו".

השיחה עם הפצועה מיכל הריס, שנפצעה אנוש בקו 18 כשהייתה בת 19 הותירה תלמידים דומעים ודוממים. "הילדים היו מרותקים, היא סיפרה סיפור כ"כ מחזק, יצאנו עם דמעות בעיניים. היא הייתה במצב אנוש והחליטה שהיא תצא מבי"ח וזה קרה, כנגד כל מחשבות הרופאים, החליטה שהיא תתעסק עם חינוך וזה קרה", כך ציינה צביה אריאל, מדריכה מאזור ירושלים. למיכל היה חשוב להעביר לתלמידים מסר "לא משנה איזה אתגרים וחסמים יש לכם בחיים, אם אתם רוצים משהו, לא משנה מה אומרים לכם, אל תוותרו עליו ותשיגו אותו".

אהובה שביב, עוזרת יו"ר מחוז ירושלים בארגון נכי צה"ל: "היה יום מרגש מאוד. מדהים. לראות את כל התלמידים עם החולצות, הכובעים, הצדעה בצורה אחידה עם דגלי הלאום, הארגון וקק"ל היה מעצים מאוד הן לפצועים והן לתלמידים. טקס הסיום עם סיפורו של חיים לב-טוב שנפצע קשה בצוק איתן הותיר את כולנו עם דמעות בעיניים וכוח חדש בלב. סיום הטקס בשירת התקווה סיכם את מהותו של היום המעצים"

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן: "היום הזה הוא פרי יוזמה של קומונר צעיר מבני עקיבא בב"ש, שהחליט שהגיע הזמן ליום הוקרה מיוחד לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ואכן ממשלת ישראל קבעה יום הוקרה לאומי לפצועי צה"ל ומערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, למי שהקריבו את גופם למען בטחון המדינה ואזרחיה. יש דיבורים על ירידה במוטיבציה לשירות משמעותי בקרב בני הנוער, אבל היום הזה הוא התשובה האמיתית, שבאמצעות החיבור הזה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, נדע שבזכותם אנחנו כאן, ממשיכים ומעבירים את הלפיד מדור לדור".

סימון אלבז, מנהל חטיבת החינוך בקק"ל: "מרכס פוריה שבצפון, עד נחל גשרון דרומית לאילת, מתקיימות צעדות לאורכה ולרוחבה של הארץ, הצועדים נחשפים לאתרי מורשת ולסיפורי גבורה של הלוחמים, פעולה שמחזקת את האחדות שקק"ל שותפה לה. קרן קימת לישראל רואה חשיבות בשותפות ביוזמות ובפעולות חינוכיות דוגמת יום ההוקרה הזה, אני מודה לכל השותפים בקק"ל שלקחו חלק ביום המשמעותי הזה".

ישראל בן פזי, מנכ"ל זהות: "אנחנו מסכמים את יומו הראשון של אירועי יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה בהתרגשות גדולה. ההיענות של הציבור הרחב להגיע למוקדי הצעידות, לשמוע ולספוג את רוח הקרב והלחימה תוך הוקרה לאותם הפצועים אינו מובן מאליו ונותן כוחות להמשיך את המפעל הזה שכל מטרתו היא הוקרת תודה, הצדעה לפצועינו והדגשת ערך הנתינה לחברה".

"צועדים ומצדיעים" הוא האירוע הראשון מבין שלושה אירועים המציינים את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה. כאירוע הפותח של סדרת האירועים נבחרה צעדה של עשרות אלפי בני נוער, תלמידי מכינות קדם צבאיות, חיילים ושוטרים ששמעו ממקור ראשון את סיפורי הגבורה של הלוחמים מאותם פצועים אשר הקריבו את גופם ונפשם למען המולדת. ביום חמישי הקרוב יציינו ספורטאים פראלימפיים יחד עם ספורטאי ארצנו וחותרים מהקהל הרחב את יום ההוקרה על ידי אירוע צליחת הכנרת בחתירה.


מונות באדיבות: אהובה שביב- ארגון נכי צה"ל ואודיה ביליג - רכזת מעוף קק"ל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה