תביעה נגד בלשי המשטרה: משכו לאברך בזקן



תביעה אזרחית אישית על סך 75,000 ₪ הוגשה באחרונה לבית משפט השלום בירושלים נגד בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען, כי במהלך אירוע מתוכנן מראש נכנסה קבוצת שוטרים לשכונת מאה שערים בירושלים כשאחד מהם מחופש לחייל. במהלך האירוע, ניגש אחד מילדי השכונה לעבר השוטר המחופש לחייל וזרק לכיוונו שקית ניילון. או אז הסתערו כלל השוטרים כשהם בלבוש אזרחי לעבר הילד על מנת לעצור אותו.

בשלב הזה פנה האברך לשוטרים כשידיו שלובות, וביקש לברר מה עשה הילד, אלא שהשוטרים קפצו עליו, חנקו אותו, השכיבו אותו על רצפת המדרכה ואחד מהשוטרים גם הכה בו באגרופו.

אלא שבעוד האברך שכוב על הרצפה, ניגש אליו השוטר אלירן אסבג, רכן לעברו, משך בחוזקה בזקנו והמשיך לדרכו כאילו לא קרה דבר. לאחר מכן הובילו אותו השוטרים לאורך רחוב מאה שערים כשהוא ללא כיפה וזאת למרות שביקש מהם שוב ושוב שיאפשרו לו להרים את כיפתו שנפלה במהלך המעצר.

על פי כתב התביעה, ההתעמרות לא פסקה ובתחנת המשטרה נאלץ האברך לעבור חיפוש על גופו והשוטרים אילצו אותו לפשוט את כל בגדיו. רק לאחר מספר שעות ולאחר שהאברך נחקר בחשד לתקיפת השוטרים שוחרר התובע לדרכו.

אלא שלפתע הסתבר שהאירוע תועד במצלמת אבטחה. בצילומים ניתן לראות שהאברך לא עשה דבר, לא תקף את השוטרים, ודווקא הם אלו שתקפו אותו באלימות רבה.

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של האברך אומר כי: "התנהלות השוטרים שקפצו ועצרו אזרח שבסך הכל ביקש לדעת 'על מה המהומה' היא בעייתית ביותר והתנהלותו של השוטר שמשך בזקן היא הוספת חטא על פשע. המשיכה לאברך בזקן מזכירה את האנטישמיות באירופה ואני מקווה שהמשטרה תמצה את הדין עם השוטרים התוקפים".

מארגון 'בצדק' שמלווה את הפרשה נמסר כי: "הארגון ימשיך לעקוב ולתעד התנהגות בלתי חוקית של שוטרים כלפי הציבור החרדי ויפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו, בכדי לאתר שוטרים אלימים ומתעללים, לגבות מהם מחיר, ולמצות עמם את כל חומרת הדין".

תמונה: אילוסטרציה פלאש 90. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה