בואו להציל חיים



על מנת לסייע בהגברת הבטיחות ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות דרכים, מפעילה עמותת "אור ירוק" את תכנית זה"ב בגנים, במסגרתה מדריכים כ-50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים

לפני כשבועיים, בצהרי יום שישי (26 באוקטובר 2018), נהרגה מפגיעת רכב ילדה בת ארבע, ברחוב רש"י בירושלים. בת הארבע, הובהלה לבית החולים שערי צדק בעיר, אך שם, למרבה הטרגדיה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. הסיפור הטראגי של הילדה הקטנה מירושלים, הוא סיפורם של 32 ילדים (גילאי 0-14) בממוצע בשנה, שנהרגים בתאונות דרכים  בישראל.

על מנת להתמודד עם מציאות כואבת זו, מפעילה עמותת "אור ירוק", את תכנית זה"ב בגן (זהירות בדרכים בגן), שבמסגרתה מגיעים מדי שבוע כ- 1,500 גמלאים מתנדבי עמותת אור ירוק לגני ילדים ומדריכים כ-50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים. גני הילדים בהם מתנדבים הגמלאים, פרוסים על פני כ- 80 יישובים ברחבי הארץ.

התכנית המיוחדת מופעלת על ידי עמותת אור ירוק ותנועת של"מ - החברה למתנ"סים, בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות. במסגרת התכנית, מבצעים הגמלאים כרבע מיליון שעות פעילות בשנה, שנועדו ללמד את ילדי הגנים נושאים הנוגעים לבטיחות בדרכים. המתנדבים מגיעים לגנים ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, גנים מהמגזר החרדי, וגנים לחינוך מיוחד.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה נמחקת כיתת לימוד שלמה בתאונות דרכים, ילדים שלא יספיקו להיות בני נוער, יוצאים מהבית ולא חוזרים אליו עוד. בשונה ממדינות רבות בעולם, נמצאת מדינת ישראל במגמה קבועה ואף עולה של ילדים הנפגעים ונהרגים בתאונות דרכים. המדינה, שמעניקה חינוך לילדינו, לא יכולה להיות אדישה לנתונים הקשים האלה וחייבת לדאוג להעניק חינוך לבטיחות בדרכים לכל ילדי ישראל כבר מגיל הגן. הילדים של היום הם נהגי המחר ומי שיוטמעו בו מגיל צעיר ערכים של בטיחות, של זהירות, של שמירה על החוקים, ינהג בעתיד בצורה בטוחה יותר. ככל שיותר ילדים יקבלו חינוך לבטיחות כך נוכל לצמצם את מספר התאונות והנפגעים".

מתנדבי תכנית זה"ב בגן מגיעים לגני הילדים חמושים בווסט זוהר ובבובות החברים מהרמזור –נונו, ללה, וראש ראש המייצגים כל אחד צבע מהרמזור. הבובות מזכירות לילדים את כללי הבטיחות בדרכים ובעזרתן ממחישים המתנדבים לילדים את הסכנות שבדרכים ומזכירים להם כיצד יש לנהוג בדרכים.

הפעילות מתבצעת באמצעות סיפורים, שירים, משחקים וחוברות עבודה אישיות לכל ילד. המסרים שאותם מביאים המתנדבים בעקביות ובדרך חווייתית, מסייעים להטמעה של דרכי התנהגות נכונה בדרכים. בנוסף, הילדים משמשים כ"שגרירים" לנושא ומעבירים את המסרים להורים ולשאר בני המשפחה.

 

 

 

תמונות: אור ירוק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה