תוצאות סופיות בירושלים: עופר ברקוביץ' ומשה ליאון עלו לסיבוב שני



לאחר ספירת הקולות הקרב הצמוד בין ברקוביץ' לליאון יוביל לסיבוב שני. הירושלמים יצביעו שוב ב-13 בנובמבר 2018.
אלקין זכה באחוז נמוך מאוד מהקולות. השנה נרשמו אחוזי ההצבעה נמוכים בבירה

בירושלים התוצאה הסופית תיקבע רק בעוד שבועיים. משה ליאון, קיבל למעלה מ-79 אלף קולות כ- 33% מכלל המצביעים, ועלה לסיבוב השני מול עופר ברקוביץ', ראש סייעת "התעוררות" שקיבל 68 אלף קולות כ-29%. השר לענייני ירושלים זאב אלקין הגיע למקום השלישי עם 47 אלף קולות כ-19% והמועמד החרדי יוסי דייטש עם 40 אלף קולות כ- 17% מהקולות.



אתמול בלילה מאוחר הגיע משה ליאון למטה הבחירות שלו ואמר כי ״אמנם זה מוקדם מידי אבל תודה על שהייתם איתי ב-7 החודשים האחרונים. אני לא סתם אומר את זה הרבה זמן, ירושלים היא אהבת חיי וננצח בסיבוב השני. ירושלים לא מוענקת בקלות, צריך לעבוד על זה קשה ואני בטוח שבסופו של התהליך הזה בעוד שבועיים נחגוג את נצחוני". 


עופר ברקוביץ לאחר ספירת הקולות: "ערב מרגש מבחינתי, אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מפעילי התעוררות שנתנו מכל מרצם היום כדי לעשות שינוי ולתת תקווה לירושלים". "מחר בבוקר אתקשר לזאב אלקין ויוסי דייטש. אני רואה ציבור דתי לאומי גדול שמתחבר אלינו חזרה כדי לשמור על האינטרסים של ירושלים כעיר ממלכתית". "אני פתוח גם לשיתופי פעולה עם המגזר החרדי. ההתמודדות שלנו הייתה מצויינת ושמרה על פסים נקיים, על ממלכתיות, על אחדות ועל אפשרות לקיים שיח ודיאלוג בין המגזר הכללי למגזר החרדי ואני בהחלט לא פוסל שום אפשרות לשיתוף פעולה".


עלייה דרמטית אמש באחוזי ההצבעה בבחירות המקומיות. אחוז ההצבעה עלה ל 60% אחרי 10 שנים בהן עמד על כ50% בלבד. 4 מליון בעלי זכות בחירה הצביעו אתמול בבחירות לרשויות המקומיות, ומימשו את זכותם הדמוקרטית. 

בבחירות הנוכחיות הוכרז יום שבתון בתקווה שאחוזי ההצבעה יעלו, מה שקרה ובצורה ניכרת.
משרד הפנים ממשיך בתהליך ריכוז נתוני ההצבעה וקבלת התוצאות מהשטח, קליטת קולות החיילים וכן האסירים, אשר הצביעו לראשונה בבחירות לרשויות המקומיות. בסיום  ספירת הקולות, יפרסם המשרד באופן מסודר את התוצאות לציבור.

מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן:" "נתוני ההצבעה הגבוהים אותם השגנו בבחירות, מעידים על כך שהציבור בחר לצאת ולהשפיע על חיו, תוך בחירת נציגיו ברשויות המקומיות. המשרד שקד על הליך דמוקרטי תקין במערכת הבחירות הרחבה ביותר שהתקיימה בישראל. נמשיך ונפעל שכך יהיה עד סיום הליך ספירת הקולות".

סיכום חלוקת מנדטים בירושלים עוד לפני ספירת קולות חיילים ואסירים:

דגל התורה- 6 מנדטים שהם 43,741 קולות. 
התעוררות- 6 מנדטים שהם 40,988 קולות.
ש"ס- 5 מנדטים שהם 33,741 קולות.  
אגודת ישראל- 3 מנדטים שהם 25,389 קולות.
רשימת אלקין- 2 מנדטים שהם 11,559 קולות
מר"צ- 2 מנדטים שהם 9916 קולות.
הבית היהודי- 2 מנדטים שהם 13,708 קולות.
קינג- 2 מנדטים שהם 11,560 קולות.
עץ 1 מנדט: 8885 קולות.
חביליו 1 מנדט: 9715 קולות.
הליכוד 1 מנדט: 7486 קולות.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה