47 חודשי מאסרו נגזרו על ראש מועצת מטה יהודה



משה דדון ואחיו הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד, שיבוש הליכים והפרת אמונים, ונשפטו ל-47 חודשי מאסר, חילוט רכוש וקנס כספי משמעותי. ביהמ"ש ציין כי אלמלא הסדר הטיעון, העונש היה חמור יותר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') על משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, 47 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על-תנאי, חילוט רכושו של דדון בסף 350 אלף שקל וקנס על סך 100 אלף שקל.

על אחיו של ראש המועצה, אבי דדון, גזר בית המשפט עונש מאסר בפועל של 24 חודשים, חילוט רכוש בסך 150 אלף שקל וקנס בגובה 100 אלף שקל.

השניים הודו והורשעו במסגרת 
הסדר טיעון בעבירות נושאות קלון, ובהן שוחד ושיבוש הליכים. כמו כן, הורשע ראש המועצה בהפרת אמונים בגין קיום מערכת יחסים בעלת אופי מיני עם עובדת המועצה.

במסגרת הסדר טיעון 
שנערך בין הצדדים, במסגרתו הנאשמים התחייבו להודות ולהיות מורשעים בעבירות המיוחסות להם וכן הסכימו כי יוטלו עליהם עונשי מאסר ממושכים וקנסות כספיים משמעותיים.

צילום: פלאש 90, יוסי זליגר \

ההסדר אף הסכים משה דדון כי הוא יושעה מתפקידו וכן הובהר כי העבירות בהן הורשע הינן עבירות אשר יש עימן קלון. בנוסף ישלמו שני הנאשמים שומה בהליך אזרחי למס הכנסה ומע"מ בגין אי דיווח על תקבולי השוחד.

על פי כתב האישום, במהלך 2015 לקח ראש המועצה משה דדון מהקבלן ואיש העסקים גבי מגנזי שוחד בסך 200 אלף ₪. שוחד זה ניתן למשה דדון כתמורה ליחס מועדף שקיבל מגנזי בהתקשרות העסקית עם המועצה, ובעד פעולות הקשורות במילוי תפקידו של דדון כראש המועצה. במהלך השנים 2010-2015 שימש מגנזי כ"קבלן הבית" של המועצה וביצע את רובן המוחלט של עבודות הבינוי והתשתיות. עבור עבודות אלה שילמה המועצה למגנזי ולחברות שבבעלותו כ-180,000,000 ₪, כך שהיו למגנזי אינטרסים כלכלים רחבי היקף במועצה.

אישום נוסף, מייחס לראש המועצה דדון ולאחיו, לקיחת שוחד בצוותא, בסך כולל של  450 אלף ₪, ביחד עם אדם נוסף,  בתמורה לכך שיסייעו במכירת המפעל החקלאי "תדמיר", הפועל בתחומי המועצה, לאיש עסקים ששילם להם את השוחד.

בנוסף לאישומי השוחד, מייחס כתב האישום לנאשמים עבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית. על פי כתב האישום, לאחר ששוחררו הנאשמים בתנאים מגבילים במסגרת חקירת המשטרה, יצרו ראש המועצה ואחיו קשר עם מעורבים שונים בפרשה ושוחחו עמם בנוגע לחקירה, וזאת בניגוד לתנאים המגבילים שהוטלו עליהם על ידי בית המשפט. בנוסף מואשם ראש המועצה דדון כי שוחח עם א' עובדת המועצה, לה העביר את כספי השוחד, והורה לה כי במידה ותיקרא למסור גרסה במשטרה במסגרת חקירת הפרשה עליה להימנע מלמסור פרטים אודותיו.

באישום אחר מואשם ראש המועצה דדון כי קיים קשר אינטימי קרוב עם אחת מעובדות המועצה, וזאת חרף העובדה שהייתה נתונה למרותו ולסמכותו והייתה לו יכולת השפעה על קידומה ותנאי עבודתה.

צילום: יוסי זילגר/ פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה