ביקור קנצלרית גרמניה: הסדרי התנועה והשיבושים הצפויים



משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת ביקורה של קנצלרית גרמניה, הגב' אנגלה מרקל, שהתחיל אתמול, ויסתיים היום, חמישי בשעות הערב.

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים על מנת לשמור על הסדר והביטחון במהלך הביקור. מאות שוטרים, שוטרי לוחמי מג״ב ומתנדבים יתפרסו, החל מיום רביעי בשעות אחר הצהריים ועד לסיום הביקור, על מנת לאבטח את הביקור הממלכתי, לשמור על הסדר הציבורי במהלכו ולפעול להסדרת תנועה ולהזרמתה.


במהלך הביקור, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים בירושלים. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לירושלים לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.


חסימות צירים והסדרי תנועה במרחב הבינעירוני:
ביום ד׳ (03.10) עם נחיתת קנצלרית גרמניה בישראל (בסביבות השעה 19:30) צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין- כביש מספר 1 לכיוון מזרח, ממחלף גנות ועד למחלף סחרוב. כמו כן תחסם הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן, והתנועה תופנה לכביש 444 וכביש 443.
ביום חמישי (04.10) בערב לקראת סיום הביקור ועזיבתה של קנצלרית גרמניה, צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין- כביש מספר 1 לכיוון מערב, ממחלף סחרוב ועד למחלף גנות. כמו כן תחסם הגישה לכלי רכב מכביש מספר 6 לכביש מספר 1 במחלף נשרים והתנועה תופנה לכביש 431 וכביש 44.

בשל עומסי התנועה הצפויים בצירים המובילים לכביש 1 ועל אף שמדובר בסגירה לזמן קצר יחסית, מומלץ לציבור הנהגים להימנע מהגעה לאזורים אלו בטווח זמנים זה ולהשתמש בצירים חלופיים.

התנועה תתאפשר לציבור משתמשי הדרך בכביש מספר 443.

חסימות צירים והסדרי תנועה במרחב העירוני בתחומי העיר ירושלים:
במהלך הביקור עצמו, צפויים שיבושי תנועה וחסימות לפרקי זמן קצרים ונקודתיים בצירי התנועה המובילים מן הכניסה לעיר ירושלים לכיוון בית רוה"מ, מוזיאון יד ושם, בית הנשיא ומוזיאון ישראל, וזאת בשל מעבר שיירת פמליית המשלחת.

היערכות המשטרה לאבטחת הביקור הינה מבצע מורכב ומשולב עם גופי ביטחון נוספים, בפיקוד משטרת ישראל.

על מנת לאפשר את קיומו התקין של הביקור לצד צמצום הפגיעה בשגרת החיים של תושבי האזור וציבור משתמשי הדרך, כוחות משטרה גדולים יתפרסו באזור ירושלים ובצירים הראשיים המובילים אל העיר. במבצע צפויים לקחת חלק מאות שוטרים, שוטרי לוחמי מג״ב ומתנדבים. כמו כן, תפעיל המשטרה מגוון אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

משטרת ישראל מנחה ומדגישה בפני כלי התקשורת והציבור כולו, כי לאורך כל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס וזאת לרבות רחפנים(!) למרחב האווירי של אזור הביקור וצירי התנועה.

המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מלהגיע לאזור יד ושם, בית הנשיא ומוזיאון ישראל בשעות הביקור, בשל החסימות ועומסי התנועה הצפויים באזור.

שינויים בהסדרי התנועה הצפויים יעודכנו באמצעות כלי התקשורת השונים. 
כמו כן מומלץ להתעדכן באפליקציית WAZE בדבר חסימות ועומסי התנועה. 
אנו קוראים לציבור להתעדכן בדבר שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110.

תמונה: דוברות משטרת ירושלים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה