ראש העיר ניר ברקת פתח את שנת הלימודים תשע"ט בירושלים



עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ט חנך ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, כמה ממוסדות החינוך החדשים בעיר: בית ספר מכיל ממ"ד קטמון ואת חטיבת הביניים של בית הספר הניסויי ארגנטינה. בנוסף סייר ראש העיר בשיפוץ העומק שנערך בתיכון ע"ש זיו ומרקס

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך, ניר ברקת, פתח היום, א' (2.9.18) את שנת הלימודים תשע"ט וסייר בשניים מתוך עשרת מוסדות החינוך החדשים בעיר- בית ספר מכיל "פלא" ממ"ד קטמון ואת חטיבת הביניים של בית הספר הניסויי ארגנטינה. במהלך הביקור במוסדות החינוך ברך ראש העיר את התלמידים, המורים והמנהלים בברכת שנת לימודים פורייה, שנה של חדשנות, למידה וצמיחה. בסיום הסיור, הגיע ראש העיר ברקת לתיכון ע"ש זיו ומרקס להתרשם מקרוב מהשיפוץ המעמיק והמקיף שערכה עיריית ירושלים במקום.

ראש העיר ברקת ציין "יום פתיחת שנת הלימודים הוא תמיד יום מאוד מרגש עבורי, והשנה בתום עשור, עוד יותר מהרגיל. מערכת החינוך הירושלמית של 2018 לא דומה לזו שפגשתי לפני עשור ואני גאה בכך: שילשנו את תקציב החינוך, בנינו למעלה מ- 700 כיתות חדשות בכלל המגזרים, הצגנו תכנית סדורה לצמצום פערי כיתות לימוד הכוללת בניה ומסירה של כ-5,000 כיתות לימוד, הכנסנו למוסדות החינוך בכל העיר תכניות חדשנות יצירתיות ומלאות השראה, השקנו תכנית לשוויון הזדמנויות במזרח העיר ועוד. תמיד אמרתי ואומר שחינוך ילדינו הוא שיקבע את עתיד העיר הזו ולכן זו השקעה שתחזיר את עצמה כפל כפליים."

עיריית ירושלים מציינת השנה שיא של כל הזמנים: 10 בתי ספר חדשים נפתחו השנה בירושלים, כאשר מתוכם 2 במזרח העיר, 1 חרדי רשמי ו- 7 במגזר הציוני.  60 בתי ספר בעיר יצטרפו לשנה השנייה של מהפכת "מחדש" לחדשנות חינוכית, בכל המגזרים, לראשונה גם במגזר החרדי ובמזרח העיר. עיריית ירושלים השקיעה כ- 185 מיליון ₪ בשיפוצים ובהיערכות מוסדות החינוך בעיר לפתיחת שנת הלימודים. במזרח העיר תפעיל עיריית ירושלים תכנית הכשרה לאקדמיה, קורסים מקצועיים טכנולוגיים וכן לימודי עברית.

מערכת החינוך בירושלים הינה מערכת החינוך הגדולה ביותר בישראל והיא מונה למעלה מ- 267,000 תלמידים בחינוך הממלכתי, ממ"ד, ערבי וחרדי.

כדי לדאוג לביטחון התלמידים בדרכם לבית הספר וממנו, גם השנה הוצבו פקחי העירייה בצמתים מרכזיים ליד מוסדות החינוך במטרה לתגבר את משמרות הזה"ב, להדגיש את חשיבותן ולעזור לתלמידים לחצות בבטחה את הכביש.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה