267,507 תלמידים ירושלמים חוזרים ללימודים



מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים תשע"ט.
מעל 2 מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים פותחים, היום, את שנת הלימודים החדשה: תשע"ט

היום ה-2.9.2018 מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים תשע"ט בסימן "שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות". מעל 2 מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים, מתוכם, עושים את צעדיהם הראשונים לעבר ספסל הלימודים כ- 167,000 תלמידי כיתות א',
בעוד כ- 131,000 תלמידי י"ב יחתמו השנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך.
לצדם, פותחים את השנה 194,000 עובדי הוראה.


מספר התלמידים בירושלים
 עומד על 267,507 תלמידים בכלל המגזרים. 

-18,502 תלמידי כיתות א' יתחילו את שנת הלימודים בפעם הראשונה.

-16,402 שמיניסטים יתחילו את שנת הלימודים האחרונה שלהם השנה.

בחינוך הציוני ייפתחו 48 כיתות חדשות, אלו מצטרפות ל-8 כיתות שנכנסו במהלך שנת הלימודים הקודמת.

סה"כ בכלל המגזרים יחנכו 222 כיתות חדשות בפתיחת שנה הלימודים תשע"ט.

סה"כ התקציב המושקע בפתיחת שנת הלימודים תשע"ט הוא 185 מיליון ₪.

הנושא השנתי- 'אחדות ישראל':
שר החינוך, נפתלי בנט  הודיע כי הנושא השנתי שילווה את שנת הלימודים החדשה יהיה בסימן "שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות".  "מערכת החינוך הממלכתית היא ביתם של כל תלמידי ישראל. אני שר החינוך של 2.3 מיליון תלמידים מכל הגוונים - יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים, חילונים, חרדים. כולם ילדיי. לכל ילד במדינת ישראל מגיע חינוך מצוין והזדמנות הוגנת. לאחר שבעת האחרונה החברה הישראלית התמודדה עם קיטוב הולך וגובר, סברתי כי התרופה לבעיה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך. לכן, החלטתי ששנת הלימודים הקרובה תתקיים בסימן ״אחדות ישראל״. עלינו לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה הם רצויים ובריאים, כל עוד זו תמיד נשארת משפחה".  אמר השר בנט.

 במסגרת הנושא השנתי, יעסקו בתי הספר בסוגיית האחדות בשני צירים מרכזיים:

  1. אחדות בין כל מרכיבי החברה הישראלית
  2. עמיות יהודית וקשר עם יהודי התפוצות

בימים אלו שוקדים במשרד ובבתי הספר על גיבוש התכנים הספציפיים שיובאו בפני התלמידים בהקשר לסוגיית האחדות, על ידי קיום מפגשים, מעגלי שיח, מסעות וטיולים משותפים בין מגזרים שונים בחברה הישראלית, קיום ימי שיא, פעילויות לחיזוק הקשר עם ילדים ונוער בתפוצות ועוד.

שר החינוך, נפתלי בנט:
  "ההתרגשות בשיאה לקראת פתיחת שנת לימודים נוספת, עם בשורות משמעויות ותכניות חדשות שיצמיחו את התלמידים בישראל. לצד מהפכות המתמטיקה והאנגלית, נמשיך גם השנה לצמצם פערים, לקדם העמקה על פני שינון, להרחיב את החופש למנהלים ולטפח ערכים. לשמחתי, גם השנה לא תהיינה שביתות ואנחנו ערוכים לקבל בזרועות פתוחות 2.3 מיליון תלמידים שיבואו בשערי בתי הספר ביום ראשון".

עוד הוסיף בנט: ״מערכת החינוך הממלכתית היא ביתם של כל תלמידי ישראל. אני שר החינוך של 2.3 מיליון תלמידים מכל הגוונים - יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים, חילונים, חרדים. כולם ילדיי. לכל ילד במדינת ישראל מגיע חינוך מצוין והזדמנות הוגנת. לאחר שבעת האחרונה החברה הישראלית התמודדה עם קיטוב הולך וגובר, סברתי כי התרופה לבעיה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך. לכן, החלטתי ששנת הלימודים הקרובה תתקיים בסימן ״אחדות ישראל״. עלינו לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה הם רצויים ובריאים, כל עוד זו תמיד נשארת משפחה״.

"מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אנחנו פותחים את שנת הלימודים בשורה של בשורות גדולות ומשמעותיות. לצד התכניות הלאומיות הגדולות – בתי הספר של החגים, תכנית המתמטיקה והאנגלית, חוגים ובתי הספר של החופש הגדול, נרחיב את שיפוץ ספריות בתי הספר, נצייד את מעבדות בציוד חדשני, נגדיל את המשתתפים בתנועות נוער. נוביל גם שורה של שינויים לטובת קידום האוטונומיה של המנהלים. המנהלים הם מובילים את העשייה החינוכית והם אלה אשר יכריעו את עיצוב פניה של המערכת, ולכן ההשקעה במנהלים חשובה לעין שיעור. אני רוצה לאחל למנהלים, למורים, לתלמידים ולהורים שנת לימודים מוצלחת.


צילום: פלאש 90 נועם רבקין פאנטון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה