לוחמים למען החברה



חניכי עלה בירושלים ובני משפחותיהם זכו אתמול אחר הצהריים לביקור חווייתי ועוצמתי בתחנת כבאות והצלה בגבעת מרדכי בירושלים

לוחמי האש מתחנת כבאות והצלה בירושלים, בסיוע מדור ההדרכה בתחנה, אירחו אתמול אחר הצהריים (ג') עשרות חניכים ממרכז עלה בירושלים יחד עם בני משפחותיהם, ליום קהילה משותף בתחנה. 

מפקד התחנה טפסר משנה אייל כהן  ופקודיו, ובהם רמ"ד ההדרכה בתחנה רשף דני שמעיה קיבלו בחום את החניכים בכניסה לתחנה, והדריכו אותם ברגישות ומסירות בעת הסיור בתחנה.


בביקור צפו החניכים בסרטון הממחיש את עבודתם של לוחמי האש, צפו בלוחמי האש מבצעים פעילויות כיבוי והצלה מגוונות, בהן כיבוי מגוון שריפות ובהן מכונית בוערת וכן חילוץ לכודים מגובה ע"י היחידה לחילוצים מיוחדים של כבאות והצלה ירושלים, כש'המחולצת' נעה, היא אחות של אחד החניכים.

החניכים ואחיהם לבשו מדים, עלו לתצפית על ירושלים בעזרת מנוף כיבוי גבוה וחדיש. קיבלו הדגמה על הכבאיות ואף זכו לנסיעה בהן עם לוחמי האש, והתרגשו במיוחד במפגש עם הכלבה קייסי, המסייעת ללוחמי האש בעבודתם בחקירת שריפות. 

החניכים, כולם צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המתניידים ביומיום באמצעות כסאות גלגלים והליכונים, הרגישו בהיותם על הכבאית ולבושים במדים, כאילו גם הם כל יכולים. בסיום הביקור העניקו לוחמי האש לכל אחד מהילדים שי פרידה.

האירוע התקיים כחלק מתפיסת העולם שמפגש בין אנשים עם מוגבלויות לאנשים בריאים נחוץ לקהילה על-מנת להסיר את המחיצות הפיזיות, להכיר את השונה ולהבין שכולנו אנשים שווי זכויות, גם אם מבחינה חיצונית כל אחד נראה אחרת.

אמא של שירלי בת ה-9, חניכה בעלה, מספרת בהתרגשות: "המשמעות להגיע לאירוע כזה כל המשפחה היא חשובה. לא רק בגלל היכולת שלנו לבלות יחד שעושה באמת טוב ושמח, אלא גם עבור האחים, שביומיום לא מכירים משפחות אחרות כמונו. כאן הם רואים שהם לא לבד, והם בדיוק כמו כל ילד שיש לו אח עם מוגבלות כלשהי. ומעבר למסגרת, עלה זו משפחה".

מפקד כבאות והצלה ירושלים, טפסר משנה אייל כהן:"לוחמי האש בירושלים ואני, התרגשנו מאוד לפגוש את חניכי עמותת עלה ובני משפחותיהם היקרים.

הילדים ובני משפחתם, מתמודדים כל השנה עם אתגרים לא פשוטים בחייהם האישיים, והיום הם הגיעו אלינו לאתנחתא קלה של חוויה עוצמתית, בה הם פגשו וחוו לראשונה חלק מיכולותיו הרבות והמגוונות של מערך הכבאות וההצלה בכלל ובירושלים בפרט.  שוחחו עם לוחמי האש על חוויותיהם בשגרה ובחירום, צפו בתצוגות תכלית נפלאות ואף קיבלו שי אישי מלוחמי האש בתחנה.

לוחמי האש בירושלים מלבד הצלת החיים האדירה שהם עושים בפעילותם במשך כל השנה, תמיד נכונים וקשובים לתת את כל כולם למען הקהילה. החזון שלי ושל לוחמי האש בירושלים, חזון אותו אנו ממשים מדי יום ביומו, הוא מעורבות תחנות הכיבוי וההצלה בקהילה, פתיחות וזמינות חברתית לציבור בירושלים ובכלל והמפגש עם חניכי עלה הנפלאים המשפחות שלהם והמנהלים המסורים והמקצועים של מוסד רב זכויות זה, הוא חלק מהחיבור החשוב שיש לנו עם הקהילה על כלל אוכלוסייתה ורבדיה".
 
שלומית גרייבסקי, מנכ"לית עלה בירושלים:"העשייה למען אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות הופכת אותנו לאנשים טובים יותר ומאפשרת לנו לראות את האחר בצורה שווה. הגיעו לכאן החניכים מלווים בהוריהם ובאחיהם, ולוחמי האש שעושים עבודת קודש בשגרת יומם העניקו למשפחות השלמות את ההזדמנות לפעילות משותפת וחווייתית, לה הם לא זוכים כל יום. זו מבחינתנו המתנה הגדולה ביותר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה