מעונות היום: לא נפתח את השנה



שנת הלימודים לא תיפתח במעונות היום המפוקחים: ״דורשות תוספת תקינה והצלת המעונות״. יו"ר נעמת: "מצוקת כוח האדם חמורה, המצב פוגע בפעוטות".

הארגונים המפעילים את המעונות ובהם נעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות, בית יעקב וכן עשרות ארגונים נוספים המפעילים מעונות יום- התכנסו לדיון חירום והחליטו לפני זמן קצר על המהלך. זאת לאחר שכל הניסיונות למצוא פתרון כשלו ובהמשך לפגישה עם שר העבודה והרווחה, חיים כץ, בה הודיע כי לא הצליח לפתור את המשבר.

 יו”ר נעמת גליה וולוך: ״מדובר בענף שנמצא בקריסה מוחלטת. אנו דורשות תוספת תקינה לאלתר והצלת המעונות. ניסינו להימנע מהשבתה משך זמן ארוך מתוך רצון כנה שלא לשבש את חיי ההורים- הגענו לסיטואציה בה אין לנו ברירה. אנו במצב של מצוקת כוח אדם חמורה עקב השכר הנמוך, העבודה הקשה מאד והאחריות הרבה.

"התקינה בישראל היא של מטפלת אחת על 6 תינוקות, בניגוד לממוצע במדינות ה OECD של מטפלת לכל 4 תינוקות.  המציאות הזו מובילה לתחלופה גדולה ועזיבה של מטפלות. במקביל, מטפלות חדשות לא שורדות יותר מכמה חודשים בתפקיד. הגיע הזמן שמדינת ישראל תשים את החינוך במרכז- ומגיל 0. המצב הנוכחי פוגע בדבר הכי חשוב לכולנו  -הפעוטות״.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הביע תמיכה ואמר כי "המאבק של הארגונים צודק, יש להגדיל את התקינה וכן את משכורות המטפלות. לצערי, לא הצלחתי לשכנע את האוצר בנחיצות תוספת תקציבית. מקווה כי מחאת הארגונים תניב פרי לטובת טיפול טוב יותר בפעוטות".


תמונה: מרים אלסטר. פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה