הותר לפרסום - סוכל פיגוע דקירה בירושלים



שוטרי משטרת ישראל הפועלים בירושלים סיכלו כוונתו של חשוד תושב השטחים לבצע פיגוע דקירה בירושלים כנגד אזרחים וכוחות הביטחון. צעיר בן 26 מחברון תכנן לבצע פיגוע דקירה. החשוד טען בתחילה: "רציתי להתפלל", אך בהמשך הודה במעצר ונעצר כשברשותו סכין וגז מדמיע‎

ביום רביעי שבוע שעבר, שוטרים שהיו בפעילות מבצעית בעיר העתיקה בירושלים, הבחינו באדם שהעלה את רמת חשדם ועיכבו אותו לבדיקה, במהלכה התברר כי מדובר בתושב חברון כבן 26, וברשותו נתפסו סכין ותרסיס גז מדמיע.

החשוד נעצר מיד ע"י השוטרים ונלקח לתחנת המשטרה, בתחקור ראשוני טען כי נכנס לישראל על מנת להתפלל.


חוקרי המשטרה שחשדו כי החשוד מסתיר דבר מה נוסף, העלו ספקות באשר לכוונותיו והוחלט בפיקוד המחוז להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית.

עם התקדמות חקירתו שנוהלה תחת צו איסור פרסום במהלך הימים האחרונים, ביצעו חוקרי המשטרה מספר פעולות חקירה באמצעותן הצליחו לחשוף את כוונותיו האמתיות של החשוד, לפיהן עפ"י החשד נכנס לישראל שלא כחוק כשברשותו סכין ותרסיס גז מדמיע על מנת לבצע פיגוע דקירה בירושלים כנגד אזרחים ו\או כוחות הביטחון.
מעצרו של החשוד הוארך בפני בית המשפט עד לתאריך 20.8.18, על מנת להשלים את פעולות החקירה בעניינו.
במשטרה ציינו הבוקר, "אין ספק שעצם מעצרו של החשוד וחשיפת כוונותיו מנעו ניסיון להוציא לפועל פיגוע בגזרת ירושלים שיכלו להיות לו תוצאות קשות!. המאמצים לאיתור, מניעה וסיכול ניסיונותיהם של מפגעים וארגוני טרור לממש כוונותיהם לבצע פיגוע נמשכים כל העת בתוך ירושלים ובמעברי עוטף ירושלים, ומעצרו של החשוד הינו נדבך מרכזי ונוסף לפעילות המבצעית החכמה והממוקדת המבוצעת כל העת."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה