סקר חדש: קרב משולש בין אלקין, ברקוביץ' ודייטש



על פי סקר של מנו גבע ומינה צמח, במירוץ לראשות עיריית ירושלים צפוי קרב משולש בין השר זאב אלקין, המועמד החרדי יוסי דייטש ויו"ר התעוררות עופר ברקוביץ'. אם דייטש יפרוש, ליאון יפרוץ קדימה

הבחירות לרשויות המקומיות ובהם הבחירות לראשות עריית ירושלים יתקיימו ב30 באוקטובר. מסקר שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח נראה שצפוי בירושלים מירוץ משולש מרתק.

מבין שמונת המועמדים לראשות עיריית ירושלים, על פי הסקר שהתפרסם ב"החדשות" רק ארבעה רלוונטיים במירוץ. המועמד החרדי יוסי דייטש מקבל 23%, יו"ר התעוררת עופר ברקוביץ' עם 22%, השר לענייני ירושלים זאב אלקין עם 21% וחבר מועצת העיר משה ליאון עם 11%. ח"כ רחל עזריה שהצטרפה למירוץ לפני כחודשיים מקבלת רק 6%. 

יוסף דייטש. פלאש 90

מה שמעניין בסקר הוא שלמרות שהשר זאב אלקין עומד על 21%, במידה והוא מגיע לסיבוב השני בו נשארים רק שני מועמדים ראש בראש, הוא מנצח כל מועמד אפשרי. גם את ברקוביץ' וגם את דייטש. מהסקר עולה כי אם החרדים ככולם יתמכו בדייטש (בינתיים קיבל רק את תמיכת אגודת ישראל) הוא יעלה בוודאות לסיבוב השני. אם החרדים ככולם לא יתמכו בו - משה ליאון יתחזק באופן משמעותי. אם החרדים יתפצלו, זה יהיה סוף עידן שהחל בבחירות 1993 כשאולמרט ניצח בעזרת החרדים. 

ממטה השר אלקין נמסר בעקבות הסקר כי "הנתונים בסקר מדברים בעד עצמם,
אנו מברכים על כך שהציונות הדתית תומכת בשר אלקין בפער אדיר על כל המתחרים ומצטרפת יחד עם כלל הציבורים בירושלים בתמיכה בו לראשות העיר. אין צורך להגיע לסיבוב שני כדי לנצח,אנו מאמינים שבמאמץ משותף נוכל לעשות זאת כבר בסיבוב הראשון." 

השר זאב אלקין

המועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ אומר בתגובה לסקר: ״הסקר שפורסם הערב בחברת החדשות מלמד באופן חד משמעי שאני המועמד היחיד שיכול לנצח במירוץ לראשות העיר, עבור הציבור הציוני בירושלים. אני קורא למועמדים האחרים, חביליו ועזריה, שתוצאת הסקר מלמדת כי מועמדותם היא מועמדות סרק, להפסיק ולסכן את ירושלים. כצפוי, מיד עם היוודע התוצאות קרא השר אלקין לש"ס ויהדות התורה להתייצב מאחוריו. הדברים מדברים בעד עצמם, אלקין מחפש דיל עם המפלגות החרדיות, על חשבון כולנו. אלקין ויתר על הציבור הציוני. לכן, אין לציבור הציוני בעיר שום פריבליגיה לסיכון מיותר. ירושלים על הפרק, וקודם כל ירושלים."

עופר ברקוביץ. פלאש 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה