מועמד לראשות עיריית י-ם אבי סלמן מאשים את הקהילה הגאה בהצתה



דלת מטה הבחירות של המועמד לראשות העיר אבי סלמן הוצתה. סלמן, מאשים את פעילי הקהילה הגאה כי הם האחראים לדבר. "אתמול בלילה השנאה הגיעה לשיא שהביא אותם עד לטירוף של ניסיון לרצח, ולא עניין אותם שדלת ליד ישנו משפחה עם ילדים קטנים שיכלו להישרף למוות". המשטרה פתחה בחקירה.

אתמול, סמוך לשעה 23:05 בלילה התקבל דיווח במוקד המבצעים של כבאות והצלה ירושלים על שריפה בבניין ברחוב סוכת שלום במרכז העיר. כאמור, מדובר במטה הבחירות של המועמד לראשות העיר, אבי סלמן. 

סלמן, מפנה אצבע מאשימה כלפי הקהילה הלהט"בים כי הם אלה ששרפו את הכניסה למטה הבחירות שלו, לאחר שהשתתף במחאה של ארגון להב"ה ועוצמה יהודית נגד מצעד הגאווה. בחשבון הפייסבוק שלו תקף אותם חריפות ואף האשים אותם בניסיון לרצח. 

צוותי כיבוי והצלה שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה קטנה של שטיחון ודלת בכניסה לדירה בקומה השניה בבניין. כתוצאה מהשריפה, נגרמו נזקי פיח עשן וקרינת חום לדלת הדירה ולמבואת הכניסה לדירה. כמו כן, עשן הצטבר בחדר המדרגות.

לוחמי האש כיבו את השריפה ואיווררו את הבניין מהעשן שהצטבר בו. לא דווח על נפגעים באירוע.

מחקירת כבאות והצלה ירושלים עולה, כי השריפה החלה בעקבות הצתה.
פרטי החקירה הועברו לידי האגף המשפטי של כב"ה מחוז י-ם ולידי משטרת ישראל.



מהקהילה הגאה בירושלים נמסר: הקהילה הגאה מעולם לא נקטה באלימות, ולעולם לא תאמץ שיטות אלימות לניהול המאבקים שלה. מצער לראות ניסיונות לגרוף הון פוליטי על גב של קהילה שלמה, שרק לאחרונה גילינו שאורבים לנו באפליקציות הכרויות כדי לתקוף אותנו באכזריות. האשמות שווא מגוחכות שנועדו לפתור משבר אנונימיות באמצעות הפצת להט"בפוביה, תוך סיוג משפטי שיאפשר לחמוק מתביעת דיבה - אינן מפחיתות מהמאבק הצודק שלנו לשוויון זכויות. אנחנו לא שורפות דלתות, אנחנו צועדים וצועדות ברחובות למען החיים שלנו. עובדים יום יום לקידום סובלנות במערכת החינוך ולהעצמת להט"ב אל מול הדה-לגיטימציה המתמשכת נגדנו.

ערן גלובס, יו"ר הבית הפתוח: "הניסיון של אבי סלמן להטיל רפש בציבור שלם נמשך. עתה הוא מאשים ללא שום הוכחה את הקהילה הגאה באלימות, שבוע אחרי שהפגין נגד המצעד לצדם של מי שקוראים לנו טרוריסטים. ושוב, המועמדים לרשות העיר שותקים. הגיע הזמן להילחם בקיצוניות. אני קורא לכל המועמדות להתנגד לקמפיין השנאה בקול ברור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה