דתיים תומכים בקהילה הלהט"בית - וצועדים במצעד הגאווה



זו השנה השישית שבה קבוצת "קהילה דתית תומכת - דתיים ודתיות למען הקהילה הגאה" תצעד במצעד הגאווה הירושלמי, לאות סולידריות, אחווה ותמיכה בקהילה הלהט"בית

הקבוצה נוסדה לפני שש שנים ע"י מספר נשים דתיות מירושלים, שמאסו בהכפשות ודברי הבלע של רבנים ואישי ציבור דתיים כנגד הקהילה הגאה.

בתחילה צעדו נשים בודדות, אך עם השנים הקבוצה גדלה, ומונה כיום עשרות דתיים ודתיות מרחבי הארץ, שמגיעים למצעד כדי לתמוך בחבריהם הלהט"בים הדתיים, ובקהילה הגאה בכללה.


הקבוצה צועדת לצד הקבוצות הלהט"ביות הדתיות (חברותא – הומואים דתיים, בת-קול – ארגון לסביות דתיות, כרצונו – טרנסים וטרנסיות דתיים, איג"י דתיים וקהילה דתית גאה) עם שירים חסידיים ולאחר תפילת הדרך המסורתית המאורגנת על ידי "תג מאיר".

אריאלה מטר, ממייסדות הקבוצה: "אנחנו צועדים כי אכפת לנו מהילדים שלנו, מהאחים והאחיות שלנו, מהקומונרית בסניף ומהבייניש בארון - כולם אהובים ורצויים ומגיע להם להיות חלק מהקהילה הדתית, בדיוק כמו לכל אחד אחר. אף אחד לא צריך להרגיש שהוא מנודה מבית הכנסת. אף אחת לא צריכה להרגיש שאין לה ברירה אלא לחזור בשאלה, או לנתק קשר מהמשפחה והחברים, רק בגלל נטייה מינית או זהות מגדרית. אנחנו צועדים כי לחיות בארון זה מוות, פשוטו כמשמעו. יותר מדי אנשים מהקהילה הגאה מגיעים לידי אובדנות, ואנחנו לא יכולים להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' אם לא נייצר חברה דתית שמאפשרת שונות ואוהבת את בריותיו של הקב"ה, כפי שהאומן עשאן.

אנחנו רוצים לתת קול ליהדות אחרת - מכילה, אוהבת ומקבלת, שאומרת די להומופוביה ולשנאה.
אנחנו קוראים לציבור הדתי - בואו לצעוד איתנו - הקול הזה משמעותי מאוד עבור בני ובנות נוער דתיים, שצריכים לשמוע שיש קהילה דתית שתקבל אותם כמו שהם."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה