נקבע מותו של התינוק שטבע בדלי בשבוע שעבר



מבית החולים שערי צדק בעיר נמסר כי נקבע מותו של הפעוט בן השנה שטבע בדלי בשבוע שעבר. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם: "חופשת הקיץ בעיצומה, וצריך להכריז על מצב חירום. ליד מקורות מים ההורה חייב להיות במרחק נגיעה מהילד וללא הסחת דעת. פשוט צריך לזכור - ליד מים לא מורידים מהילד לרגע את העיניים".

הבוקר (רביעי) מבית החולים שערי צדק נמסר כי למרות מאמצי ההחייאה הרבים והטיפול בתינוק נאלצו בבית החולים לקבוע את מותו. 

כאמור, שבוע שעבר בשעות הערב, התקבל דיווח על פעוט שטבע בדלי בבית בשכונת רוממה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את הפעוט כבן שנה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. 

חובש רפואת חירום של מד"א ישי לוי  סיפר: "הייתי במוקד החירום 101 של מד"א בתחנה בירושלים כשהתקבלה הקריאה ומיד יצאתי למקום כשבמקביל  החובשים במוקד הדריכו את מזמין האמבולנס בביצוע פעולות החייאה בסיסיות. כשנכנסתי לדירה ראיתי את הפעוט מחוסר הכרה ומיד התחלתי להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים. המצב שלו היה קשה מאוד והוא פונה בניידת טיפול נמרץ במהירות לבי"ח תוך כדי המשך טיפול וביצוע פעולות החייאה."

צילום: דוברות מד"א
לפי נתוני ארגון בטרם, מאז שנת 2008 טבעו למוות 184 ילדים. עד כה, בשנת 2018 טבעו למוות 27 ילדים (הנתון כולל את 9 הרוגי נחל צפית).
לשם השוואה, בשנת 2017 כולה טבעו למוות 15 ילדים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם: "חופשת הקיץ בעיצומה, וצריך להכריז על מצב חירום כאשר מדי שבוע אנו שומעים על עוד מקרה טביעה מזעזע. ניתן למנוע טביעה באמצעות השגחה צמודה, רציפה ופעילה. ליד מקורות מים ההורה חייב להיות במרחק נגיעה מהילד וללא הסחת דעת. פשוט צריך לזכור - ליד מים לא מורידים מהילד לרגע את העיניים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה