חשוד ממזרח י-ם נעצר בחשד להצתת המלונית במרכז העיר



החשוד (22, מזרח י-ם) הובא לחקירה במשטרה, ובהמשך היום יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו. החקירה נמשכת.
שיפור במצבם של האם ושני ילדיה- לא מונשמים. עדיין ביחידות לטפול נמרץ. האב הועבר אתמול ליחידת הכוויות בתל השומר

חקירת המשטרה שנפתחה במהלך סוף השבוע בעקבות חשד להצתת בניין המשמש כמלונית במרכז ירושלים, ובמהלכה נעצר חשוד בהצתה, המשיכה במאמצים נרחבים לאורך כל סוף השבוע והביאה את חוקרי המשטרה לאיתור זהותו ומעצרו הבוקר של חשוד נוסף בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע.

החשוד (22, מזרח י-ם) הובא לחקירה במשטרה, ובהמשך היום יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו. החקירה נמשכת.


מבדיקה של מחלקת הגנה מאש בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי המלונית בה נלכדו בני המשפחה ודיירים רבים נוספים, פעלה ללא אישור כבאות והצלה עפ"י חוק.

משערי צדק נמסר: כי יש שיפור במצבם של האם ושני ילדיה. לא מונשמים. עדיין ביחידות לטפול נמרץ. האב הועבר אתמול ליחידת הכוויות בתל השומר.


מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה הוציא זימון לבעלי המקום לשימוע, כבר ביום ראשון הקרוב, לפני סגירה בהתאם לחוק הכבאות.

טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: עוד בשלבי כיבוי השריפה כשהגעתי למקום חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים כנדרש, וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין.

בשריפה, נפגעו בני משפחה, נלכדו דיירים נוספים, וצוות לוחמי אש מחלצים, כמעט קיפח את חייו בחילוץ ההירואי של הלכודים.

בכבאות והצלה רואים בחומרה רבה את התופעה של בעלי עסקים ובמיוחד אכסניות ומלונות בהם מתאכסנים אזרחים רבים, אשר לא עומדים בדרישות החוק ולא מתקינים אמצעי בטיחות מאש כנדרש ומסכנים חיי אזרחים ולוחמי אש. מחוז ירושלים בכבאות יפעל לסגירת כל עסק המסכן חיים. בסיוע האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים וגורמי אכיפת החוק, נפעל להעמיד לדין  כל מי שיסכן את שלום הציבור"

סמל שירן לוזון מפקד צוות כבאות והצלה שהיה בין לוחמי האש שחילצו את הלכודים:"הוזנקנו לאירוע שריפה מורכבת שהתברר כתופת לכל דבר. מסך האש האדיר שקידם את פנינו בכניסה לבניין, חסם את היציאה מהבניין, וכלא בתוכו את המשפחה שנפגעה ודיירים רבים נוספים."

"קרינת החום בכניסה לדירה היתה אדירה וחזקה במיוחד בעוצמתה, ספגנו כוויות בגוף וציוד המיגון שלבשנו החל לעלות באש,  אבל העוצמה של לוחמי האש וחבריי לצוות היתה גדולה יותר, ולמרות הסיכון האדיר, נכנסנו ויצאנו מהדירה ממש בתוך הלהבות כשאנחנו מוציאים בן משפחה אחרי בן משפחה תוך חירוף נפש אדיר ותוך כדי שאנחנו מגוננים עליהם בגופנו מהחום האדיר הוצאנו אותם לידי אנשי הרפואה שחיכו בחוץ.

אני גאה בלוחמי האש ובאומץ ליבם הבלתי נתפס, ושמח שאלו הם חבריי למלחמה באש והצלת החיים שלעולם לא מסתיימים."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה