נלחמים על שמירת חיי אדם באתרי הבנייה



משרד העבודה והרווחה יצא למבצע בטיחות משולב בשלושה אתרי בניה בירושלים: בשל ליקויי בטיחות- שלושתם נסגרו

מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, בשיתוף פרקליטות ירושלים, מינהל הסדרה ואכיפה,

 חוקרי יחידת ההונאה של הביטוח הלאומי  ולראשונה גם עם נציג רשם הקבלנים במשרד השיכון, -פשטו  השבוע על שלושה אתרי בניה בירושלים, במתכונת של אכיפה משולבת, בהובלת משרד העבודה והרווחה. מבצע זה מצטרף למבצעים משולבים בערים נוספות בישראל בחודשים האחרונים. במסגרת המבצע, הוטלו צווי בטיחות גורפים על שלושה אתרים שמשמעותם- הפסקת עבודות הבנייה עד לתיקון כלל הליקויים. במקביל, במסגרת פעולות האכיפה נאספו מסמכים שהועברו הן לרשם הקבלנים במשרד השיכון והן למינהל הסדרה ואכיפה וחוקרי הביטוח הלאומי לשם בחינת פתיחת הליכי אכיפה נוספים. בעקבות צווי הבטיחות הגורפים, נעצרה בנייתם של 350 יחידות דיור בעיר.

באתר הראשון, ברחוב מלכי ישראל בעיר ובהפעלת הקבלן בירפקט הנדסה בע"מ, נמצאו פעריםרבים

 בהדרכות העובדים, משטחי עבודה לא מוגדרים, עגורנאים אשר עבדו בגובה ללא ציון מגן אישי, לוחות חשמל לא מאושרים על ידי חשמלאים בודקים. על האתר הוטל צו בטיחות גורף עד לתיקון כל הליקויים שנמצאו בו.

באתר השני, ברחוב שטראוס ובהפעלת הקבלן "נבאל פרנאס" נמצאו פערים בהדרכות העובדים ובמשטחי עבודה לא מגודרים אשר עלולים לסכן את הציבור. בנוסף,  מתקני החשמל באתר לא אושרו על ידי חשמלאי. כמו כן, באתר לא קיים מנהל עבודה שאושר מינויו על ידי מינהל הבטיחות ונמצאו ראיות להפרת צו בטיחות תקף- על האתר הוטל  צו בטיחות גורף שהפסיק את העבודות הנעשות במקום. במקביל, פנו מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה אל  משטרת ישראל על מנת שזו תבחן שימוש בכלי אכיפה נוספים, כפי שנעשה באכיפה קודמת שבוצעה במרכז הארץ בעבר.

באתר השלישי ברחוב טולדנו ובהפעלת הקבלן "דליה אליאספור" נמצאו ליקויי בטיחות רבים של לוחות החשמל, ובכלל זה אישורים חסרים של חשמלאי בודק, פערים משמעותיים בהדרכת עובדים, משטחי עבודה לא מגודרים ופיגומים שלא נבדקו בתדירות הנדרשת על ידי מנהל העבודה במקום. כמו כן, אותרו מפעילי עגורני צריח אשר פעלו ללא ציוד מגן אישי. אחד מהמפעילים נמלט רגלית מהמקום כאשר הגיעו מפקחי משרד העבודה והרווחה. מפעיל זה מוכר למינהל וייפתחו כנגדו הליכי שימוע. על האתר הוטל צו בטיחות גורף עד לתיקון כל הליקויים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה