אבן בכותל המערבי נפלה – במקום לא היו מתפללים



מצלמות הכותל תיעדו נפילת אבן מאבני הכותל ברחבה המשותפת "עזרת ישראל" הריקה ממתפללים. אישה שעמדה בסמוך ניצלה מהפגיעה. אין נפגעים. מהנדס העיר הוציא צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום

הבוקר (ב') לראשונה מזה עשרות שנים נפלה אבן גדולה, אחת מאבני הכותל המערבי, וצנחה לתוך ״רחבת הרפורמים״, הרחבה המעורבת לתפילת גברים ונשים.

במקום, לא היו מתפללים ולכן נמנע אסון. אישה שעמדה בסמוך ניצלה מהפגיעה. 

מדובר ברחבת "עזרת ישראל" היא מתחם הנמצא מדרום לרחבת התפילה המרכזית, היא הוקמה כמענה לנשות הכותל ולאנשי תנועות המסורתיים (קונסרבטיבים) והרפורמים, שביקשו להתפלל כמנהגם ובלא הפרדה בין גברים לנשים. בשנים האחרונות עומדת "עזרת ישראל" במרכז המחלוקת סביב "מתווה הכותל", ורק לפני כמה שבועות התפטרו בזה אחר זה כל חברי ועדת השרים שהתבקשה לאשר את שיפוצה.

 

 מעיריית ירושלים נמסר: לאחר נפילת האבן ברחבת עזרת ישראל בכותל, הגיע למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדר' שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים. לאחר התייעצויות וכדי למנוע סכנה, הוציא מהנדס העיר צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום. בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה. 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".

דוברות עיריית ירושלים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה