ראש ממשלת הונגריה נטע עץ זית בחורשת האומות בירושלים כאורח קק"ל



ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן : "אני רוצה להביע את תודתי לקק"ל ולמדינת ישראל. זהו כבוד עבורי להצטרף ליותר מ- 100 ראשי מדינה וממשלות אשר ניתנה להם ההזדמנות לשתול עץ בחורשת האומות"

במסגרת ביקורו בישראל, הגיע ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לחורשת האומות בירושלים ונטע עץ זית כאורח קק"ל. במהלך הטקס אמר ראש הממשלה אורבן: "אני רוצה להביע את תודתי לקק"ל ולמדינת ישראל. זהו כבוד עבורי להצטרף ליותר מ- 100 ראשי מדינה וממשלות אשר ניתנה להם ההזדמנות לשתול עץ בחורשת האומות. גבירותי ורבותי, אנחנו יכולים רק לשתול עץ אחד בחורשה היום, אבל לנו, העץ הזה יש משמעות מיוחדת. זהו עץ של חיים, של תחילת עידן חדש של ידידות ושיתוף פעולה בין ישראל להונגריה. מי ייתן ויצמח לטובתם של בני עמינו ".

סגן יו"ר קק"ל, מר שלמה דרעי, אמר במהלך הטקס כי "עלייתם של שארית הפליטה של יהדות הונגריה לישראל, שהתקיימה מיד עם הקמתה לאחר השואה, תרמה תרומה חשובה למדינת ישראל. היהודים האלה השאירו את חותמם בהגנה ובהנהגה של המדינה, בהתפתחותה, בכלכלה, בלשונה, בתרבותה, ואפילו בהשפעתה הקולינרית העשירה ". סגן יו"ר קק"ל בירך את ראש ממשלת הונגריה על תמיכתו בישראל, והוסיף "אנו מברכים על היחסים הטובים שממשלת הונגריה מטפחת עם הקהילה היהודית בארצה ומקווים שילכו ויתעצמו". דרעי ציין כי לרגל 70 שנה למדינת ישראל התקיים לאחרונה טקס מכובד בהשתתפות יו"ר קק"ל ופדרציית הקהילות היהודיות בהונגריה, לאחריו ניטעו 35 עצים בשיתוף הקהילה והרשות העירונית. לדברי דרעי במסגרת הקשרים בין המדינות הוחלט על שיתוף פעולה בין קק"ל לממשלת הונגריה בתחומי החקלאות והחינוך.  

 

 
 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה