מסוכן ללכת ברגל בירושלים



40% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והבטיחות הדרכים צריך לחייב את הרשויות המקומיות להתקין פסי האטה בעיקר לפני מעברי חציה באזורי ריכוז גבוה של ילדים וקשישים כמו גני שעשועים, מסגרות חינוכיות וקופות חולים. ככל שיקדימו לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות ולטפל בו נוכל להציל חיים רבים על הכביש"

בתחילת חודש יולי, הולך רגל כבן 50 נהרג מפגיעת משאית. גם בחודש מאי האחרון, בציר דרך חברון הולך רגל נפצע באורח קשה לאחר שנפגע מאוטובוס. כידוע, דרך חברון הינו אחד משני הרחובות הכי מסוכנים בארץ, כאשר גם השני נמצא בירושלים.

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מלמד כי  הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה הזו וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לסכנה של הולכי הרגל המבקשים לחצות כביש ישנו פתרון פשוט וזול שיכול לחסוך נפגעים רבים. פגיעה של הולך רגל על ידי כלי רכב המגיע במהירות גבוהה לא משאירה לו סיכויים רבים לשרוד ולכן שימוש בפסי האטה המרסנים את מהירות המכוניות באופן משמעותי יכולים להציל חיים, פשוטו כמשמעו. משרד התחבורה והבטיחות הדרכים צריך לחייב את הרשויות המקומיות להתקין פסי האטה בעיקר לפני מעברי חציה באזורי ריכוז גבוה של  ילדים וקשישים כמו גני שעשועים, מסגרות חינוכיות וקופות חולים. ככל שיקדימו לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות ולטפל בו נוכל להציל חיים רבים על הכביש. כמעט שליש מהרוגי תאונות הדרכים נהרגים כהולכי רגל, התקנת פסי האטה יכולה לעשות את ההבדל שבין חיים למוות".

מסוכן להיות הולך רגל בתל אביב ובירושלים- 48% מתושבי תל אביב והמרכז דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

40% מתושבי אזור ירושלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

 

בירושלים חוששים לחצות את הכביש במעבר חציה

46% מהולכי הרגל באזור ירושלים מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש.



מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מבין המדינות המתקדמות. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 נהרגו 112 הולכי רגל, כמעט שליש מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנה זו.

תאונות הדרכים בהן נהרגים ונפגעים הולכי רגל רבים מדי אינן גזירה משמים. מחקרים הוכיחו כי התקנת פס האטה המרסן את מהירות כלי הרכב המתקרבים אליו מקטין ב-40% את הסיכון להתרחשות תאונה. הפתרון של התקנת פס האטה הוא זול, פשוט לביצוע ויכול להציל חיים רבים בכביש. הצבת פסי ההאטה תוביל לצמצום מהירויות הנסיעה ובהתאם לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים. מדובר בהשקעה כספית מזערית ושולית שתמנע מעוד משפחות להצטרף למשפחת השכול וגם תחסוך כסף רב למשק הישראלי ולכל רשות שתציב נושא זה על סדר היום.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה