7 שנות מאסר בגין גרימת תאונת דרכים קטלנית



התאונת דרכים הקטלנית שהתרחשה בחודש אפריל שנה שעברה, באזור בית שמש, כאשר משאית פרצה את גדר הבטיחות, עברה לנתיב הנגדי ומחצה רכב פרטי שהגיע מולה. נהג הרכב, בן 26, חולץ במבצע מורכב אך מותו נקבע במקום.

בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר על פרחאן אלסאנע, תושב לקיה בן 29, שבע שנות מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 15 שנים מיום שחרורו, ופיצוי כספי בסך 12 אלף ₪.

הנאשם הורשע בעבירות הריגה, נהיגה ללא רישיון ונהיגה תחת השפעת סמים.

על פי עובדות כתב האישום בהן הורשע הנאשם, ביום 11.4.17 בשעות הערב, נהג הנאשם בטנדר של דודו בלא שיש בידיו רישיון נהיגה בתוקף. סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר, הגיע הנאשם לקטע הכביש מס' 38 בין המושב מסילת-ציון למושב אשתאול. במועד האמור, נערכו בכביש עבודות תשתית להרחבת הכביש. במסגרת זו, תוחם הכביש בשוליו בגדר ארעית העשויה מבטון, המורכבת מרכיבי בטון ניידים המחוברים זה לזה בתפסני מתכת.

הנאשם נהג ברכב בדרך השירות ובשלב מסוים נעשתה דרך השירות צרה מכדי להמשיך בה בנסיעה. לאור זאת, ירד הנאשם מהרכב, ניגש אל הגדר וניתק באמצעות צינור ברזל תפסני המתכת שמחברים בין מקטעי הגדר.

הנאשם עלה לרכב ובאמצעותו דחף מספר פעמים את מקטעי הגדר אותם ניתק על מנת לפתוח פתח בגדר שיאפשר יציאה אל הכביש. לאחר מספר דחיפות הפיל הנאשם את אחד ממקטעי הגדר על נתיב הנסיעה באופן שחסם את רובו.

מעט לאחר מכן, נהג ש.א. במשאית לכיוון בית שמש, בשלב מסוים עלתה המשאית על מקטע הגדר שהשאיר הנאשם על נתיב הנסיעה. כתוצאה מכך, סטתה המשאית לנתיב הנגדי, והתנגשה חזיתית ברכב שנסע בנתיב הנגדי ובו נהג אלחנן בצרי ז"ל.

כתוצאה מההתנגשות החזיתית, נפגע המנוח באורח אנוש, המשאית והרכב הפרטי סטו לנתיב הנגדי הימני, ופגעו בגדר הפרדה. המנוח נותר לכוד בתוך הרכב ומצא את מותו במקום.

כב' השופט קבע בגזר הדין כי "הנאשם הניח בשעת לילה במרכזו של כביש בין עירוני מכשול כבד אשר חסם כמעט את כל נתיב הנסיעה. ועל כן הפגין זלזול עמוק בשלום חיי המשתמשים בדרך". בנוסף, קבע בית המשפט כי "הנאשם אמנם לא חפץ בקיומה של התוצאה המזיקה, ברם לנאשם לא הייתה שום סיבה סבירה להאמין כי הצבת המכשול הבלתי עביר לא תגרום לתאונה".

תמונה: פלאש 90. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה