ירושלים היא העיר הטובה ביותר לעסקים בישראל 2018



חברת "דן אנד ברדסטריט ישראל" דירגה את הרשויות המקומיות לפי גישתם לעסקים, ולפי מדד זה, העיר שצועדת בראש הרשימה היא ירושלים, שדורגה לראשונה כעיר הטובה ביותר לעסקים מבין הערים הגדולות והדיחה מהפסגה את פתח תקווה שדורגה במקום השני והשאירה מאחור את תל אביב שסיימה במקום השלישי

לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו ב-30 באוקטובר, מיפתה חברת דן אנד ברדסטריט את מצב העסקים בישראל ובדקה את שיעור הגידול בפתיחת עסקים בערים הגדולות במהלך שנת 2018.  שיטת הדירוג מתייחסת לשקלול שיעור הגידול נטו לשיעור העסקים החדשים שנפתחו. לראשונה בתולדות הדירוג, ירושלים, ניצבת במקום הראשון, לאחר שהדיחה משם את פתח תקווה, אחריהן ממוקמת תל אביב.

חברת מועצת עיריית ירושלים מתנועת התעוררות, עינב בר-כהן שהחזיקה בקדנציה האחרונה בתיק העסקים בעירייה, שמחה לאור הנתונים שמציבים את העסקים בעיר הבירה לפני כולם:

"בקדנציה הנוכחית פעלנו רבות למען חיזוק העסקים והצלחתם בירושלים. התוצאות שפורסמו הבוקר הן תוצאה של העבודה הקשה שלנו למען העסקים בעיר. כבר מיום כניסתי לתפקיד אמרתי מעל כל במה כי לרשות מקומית השפעה משמעותית על הצלחת העסקים בשטחה ולכן עלינו להיות קשובים למצוקות ולקשיים הרבים שלהם. קידמתי בקדנציה הנוכחית פעולות רבות כמו הורדת הנטל הכלכלי, קיצור הבירוקרטיה, פיתוח אזורי המסחר, הנגשת העירייה לעסקים בירושלים והצבתם בראש סדר העדיפויות. אלה  הם רק חלק מהשינויים הדרמטיים שהנחלנו במהלך הקדנציה האחרונה שאנחנו מתכוונים להמשיך ולקדם גם בקדנציה הבאה. תוצאות אלו הן זריקת עידוד לבעלי העסקים להמשיך ולפתוח עסק בבירת ישראל."

ניר ברקת ראש העיר ירושלים: "הדירוג של ירושלים כעיר הטובה ביותר לעסקים בארץ משקף את חזרתה של בירת ישראל למקומה הטבעי כעיר מובילה ופורצת דרך. ההשקעות הגדולות שעשינו בתחומי התיירות, התרבות וההייטק מקרינים באופן ישיר על הצלחת העסקים, והדירוג של דן אנד ברדסטריט מצטרף לדירוגים בינלאומיים של ירושלים כאחת הערים עם ההייטק המתפתח ביותר בעולם. לצד זאת הובלנו מהפכות בהכנסת המגזרים השונים למעגלי התעסוקה במספרים שעולים משנה לשנה, יישמנו רפורמות ברישוי העסקים, בקידום המעמד היצירתי בעיר, הקמנו האבים שמספקים הכשרות, יצרנו מסלולים ירוקים לעסקים, בנינו אלפי חדרי מלון חדשים ואנחנו מקימים בכניסה לעיר רובע עסקים עם 60 אלף מקומות עבודה. העסקים הירושלמים הם מנוע צמיחה כלכלי חשוב ואני גאה שהמאמצים וההתמקדות שלנו בתחומים האלו נושאים פירות".


צילום: נתי שוחט / פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה