היסטוריה בבירה



הריסה ראשונה של מבני מגורים במסגרת פרויקט פינוי –בינוי בירושלים

הבוקר (רביעי),  נהרס הבניין הראשון בעיר בפרויקט 'רובע 1 ' במתחם המקשר בירושלים במסגרת פרויקט פינוי בינוי.

מדובר באירוע ההריסה הראשון בירושלים של פרויקט פינוי –בינוי בהתחדשות העירונית בירושלים ירושלים.

אירוע ההריסה ההיסטורי, התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ניר ברקת ראש העיר ירושלים,  חיים אביטן, מנכ"ל הרשות הלאומית להתחדשות עירונית, דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה, האמונה על תחום ההתחדשות העירונית בעיר, הנהלת העירייה, יזמי הפרויקט , בעלי הדירות שפונו ,רוכשי הדירות החדשות ואורחים נוספים.        

את פרויקט פינוי -בינוי 'רובע 1 'יזמו החברות גלנור, גלנח ויסודות צור מגורים שהתאחדו להקמת הפרויקט המשותף. הפרויקט קודם בשיתוף עיריית ירושלים, הוכרז ע"י משרד השיכון כמיועד להתחדשות עירונית ולווה על ידי מינהלת התחדשות עירונית בחברת "מוריה".

הפרויקט ,נמצא בין הרחובות שדרות הרצל וחיים פיק בכניסה לעיר על ציר שדרות הרצל , עליו עוברת הרכבת הקלה ובקרבת רובע העסקים החדש של ירושלים הנבנה בימים אלו.

במסגרת פרויקט 'רובע 1' , יהרסו 13 בנייני מגורים ישנים בני 2-3 קומות, שנבנו בשנת 1936 הכוללים  68 יחידות דיור. במקומם יקומו שני מגדלים בני 25 קומות כל אחד ובהם 260 יחידות דיור חדשות בנות 3,4,5 ו 6 חדרים. יצוין, כי למגדל הראשון של הפרויקט ובו 130 יחידות דיור חדשות כבר ניתן היתר בניה ועם קידום המגדל השני יתווספו לפרויקט 130 דירות נוספות. תכנית הפרויקט מציעה גם שטחי ציבור נרחבים שישתרעו על פני שטח של כ- 4.5 דונם ועוד דונם אחד למבנים ומוסדות ציבור.

זמן האכלוס המשוער של הפרויקט הוא כ-3.5 שנים.

לצורך הקמת שלב א' של הפרויקט התפנו מהבניינים הישנים 28 דיירים מתוך סך 65 דיירים שיתפנו מהמתחם לצורך השלמת כלל הפרויקט. בעלי הדירות גרו עד כה בדירות בגדלים של 60 מ"ר ו-90 מ"ר.

 

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ציין : "אין מעשה יותר משמעותי ויותר חשוב לביטחון מדינת ישראל מאשר בנייה והתיישבות בכל רחבי ישראל ובוודאי בעיר בירתנו, ירושלים. בעשור הקרוב נהיה במצב שלפחות 20% מהבנייה החדשה תהיה בהתחדשות עירונית. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול ברוח זו ובמלוא המרץ במטרה להוביל התחדשות עירונית בערים נוספות בכל רחבי הארץ״.

 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת , "התחדשות עירונית היא המענה האורבני והחברתי הנכון לירושלים והיום אנחנו עושים צעד גדול וחשוב בכיוון זה. בירושלים קיים פוטנציאל להקמת למעלה מ-30 אלף יחידות דיור, באמצעות התחדשות עירונית . בדרך זו נוכל להשאיר את הזוגות הצעירים בירושלים, לתת מענה לביקושי הדיור ולשמור על השטחים הירוקים בעיר למען התושבים".

 

עו"ד דורון נויוירט , מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים הוסיף : " לעיר ירושלים פוטנציאל של יותר מ 30,000 יח"ד חדשות במסגרת מתחמי התחדשות עירונית . זה אינו מקרה שהמתחם הראשון  במסגרת תהליך פינוי בינוי אשר יוצא לפועל נמצא סמוך לפרויקט הכניסה לעיר ולכל פתרונות התשתיות התחבורתיות שפיתוח הכניסה לעיר יביא  עמו. ללא ספק העובדה שהמתחם נמצא במיקום זה מראה כי פתוח תשתיות מהווה זרז ליציאה לפועל של פרויקטים בהתחדשות עירונית.  פרויקטים של פינוי בינוי בהיקפים גדולים מחייבים בהכרח מענה גם לנושא התשתיות לטובת תושבי השכונה המתחם והעיר. היום אנו רואים את התוצאה הראשונה לפעילותה המוצלחת של המנהלת להתחדשות עירונית ואני מעריך שבחודשים הקרובים יבואו תוצאות דומות נוספות".

 

מפרויקט 'רובע 1' נמסר: "אנו שמחים ונרגשים להיות חלק מההיסטוריה של העיר ירושלים ולהוביל את אירוע ההריסה הראשון בפרויקט 'פינוי –בינוי' בעיר. זהו בהחלט ציון דרך משמעותי והיסטורי עבור ירושלים ועבור פרויקט 'רובע 1' , שהינו פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בבירה ההופך למציאות בשטח. פרויקט 'רובע 1' מבטא באופן בולט את העבר, ההווה והעתיד של ירושלים עם הריסתם של בנייני מגורים בני 82 שנה מצד אחד והקמתם של מגדלי מגורים חדישים ומתקדמים מצד שני ,שיהיו חלק בלתי נפרד מהכניסה העתידית החדשה של העיר ירושלים. אנו רואים בכך זכות גדולה להיות חלק מאירוע היסטורי וחשוב זה".      



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה