קיצור של מאות ימים בתהליך קבלת היתר בניה מהעירייה



בארבע השנים האחרונות ירד הזמן הממוצע לקבלת היתר בניה, לאחר אישור הוועדה המקומית מ- 500 ימים בממוצע ל- 85 ימים בממוצע

שלוש שנים לאחר השקת מסלול "חוצה רישוי" בירושלים, העירייה מכריזה על הצלחה משמעותית, הבאה לידי ביטוי בקיצור מאות ימים בלוחות הזמנים בהליך הרישוי.

בארבע השנים האחרונות, ירד הזמן הממוצע לקבלת היתר בניה, לאחר אישור הוועדה המקומית מ- 500 ימים ל- 85 ימים בממוצע.

העירייה ביצעה ניתוח של לוחות הזמנים בהליך "חוצה רישוי" בין שנת 2014 (שנת השקת והעלאת מערכת "חוצה רישוי" לאוויר), לסוף שנת 2017.

ההשוואה נערכה ביחס לזמן לקוח וזמן עירייה בנפרד, וממנה עולה תמונה ברורה באופן חד-משמעי של ירידה חדה ועקבית בשני המדדים, אשר מסתכמת במאות ימים!

יש לציין כי הזמן הממוצע של הלקוח עומד על 85 ימים, לעומת זמן ממוצע של העירייה, העומד על 50 ימים.

במסגרת הליך "חוצה רישוי" מוחשב מיחשוב מלא כל התהליך, במסגרתו מתאפשרת הגשה מקוונת של הבקשות להיתרי בניה, כמו גם שקיפות מלאה של כל שלבי ההליך המנוטרים והמקוונים. בדרך זו קיים יתרון רב ללקוח שלא חייב להגיע למשרדי העירייה, אלא יכול לעשות פעולות רבות ממשרדו/ביתו, בכל שעות היממה ויתרון נוסף הוא מעקב ממוחשב מוחלט על כל תיק: היכן הוא נמצא, באיזה סטטוס והאם הטיפול בו נמצא בתוך לוחות הזמנים המוגדרים, או חורג מהם. הלקוחות מקבלים עדכונים שוטפים לגבי סטטוס הטיפול בתיקים וכן מקבלים עדכון אם בעלי מקצוע מטעמם לא מספקים לעירייה נתונים או מסמכים הנדרשים לצורך המשך הטיפול בהוצאת היתר הבניה.

בזכות המחשוב של המערכת והמעקבים האדוקים על התהליך – ברמת כל תיק – כמו גם השקעת משאבים ותשומות רבות, העירייה הצליחה להוריד במאות ימים את משך הטיפול בהוצאת היתרי בניה.

הדו"ח משקף את המאמץ העקבי והעבודה היומיומית הנעשית על ידי כלל הגורמים העירוניים, השותפים להליך "חוצה רישוי": מנהלי מחלקות, ראשי צוותים, רפרנטים, בוחנים, מקבלי קהל ובנוסף, הוא משקף את איכות ואמינות המערכות הממוחשבות העירוניות התומכות את תהליכי העבודה ומאפשרות עבודה במקביל, תמונה מערכתית, בסיסי מידע ונתונים, מעקב, בקרה ועוד.

הדו"ח מוכיח כי "חוצה רישוי" הביא גם לצמצום משמעותי בזמני הלקוח – נתון אשר בעירייה  עושים מאמץ רב להשפיע עליו ולשפרו מיום ליום.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי: "מדובר במהפכה בשיפור השירות לתושבי הבירה. בדרך זו העירייה מאפשרת לתושבי הבירה להעלות את רמת חייהם ולהפוך את תהליך הרישוי ליעל ופשוט יותר".

לדברי אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח: "מדובר בשדרוג משמעותי בשירות לתושבי העיר, אשר בעבר נדרשו לעבור תהליך רישוי מלא ומורכב לבקשות פשוטות".    

 
צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה