לצעוד כל הדרך ללידה



הסיפור היוצא דופן של שלושת האחיות שילדו באותו הזמן ואת כולן ליוותה הסבתא, כל הדרך מגבעת שאול ברגל, לבית החולים

אילנה, נעמי וטובה הן שלוש אחיות. שילדו כולן יחד בפרק זמן של שבוע בלבד. על אחיות שיולדות באותו הזמן ובאותו בית החולים כבר שמענו בעבר.

אבל משהו בסיפור הזה של בנות המשפחה ובעיקר אם המשפחה, מלכה, היה טיפה שונה.

בחג השבועות, ילדה נעמי האחות הגדולה מבין השלוש, את בנה ובסוף השבוע האחרון ילדו אילנה וטובה את ילדיהם. מה המשותף ביניהן? כולן ילדו בשערי צדק, ואת כולן ליוותה הסבתא מלכה בת ה-64, כל הדרך מגבעת שאול ברגל, לבית החולים.

"ביום שבת לפנות בוקר הרגשתי שזה הולך לקרות היום", מגוללת אילנה, האחות האמצעית, את סיפור הלידה. "הערתי את בעלי, שמיהר להעיר את הילדים לפזר אותם בין האחים שגרים באזור. ואז הוא הלך לקרוא לאימא שלי שגרה באזור".

בהחלטה אמיצה ולא שגרתית החליטו בני המשפחה לצעוד לבית היולדות מביתם שבגבעת שאול. "התחלנו ללכת וכל שתי דקות עצרנו בגלל צירים". מספרת אילנה בהומור. "לקח לנו כמעט חצי שעה להגיע לבית החולים".

המשפחה הספורטיבית לא הסתפקה בצעידה לבית החולים וגם כאשר הגיעו לבית החולים החליטו להמשיך את תהליך הזירוז בעלייה במדרגות עד הקומה התשיעית. "אילנה החליטה 'לתת גז' בין הצירים ובשלב מסוים אמרתי לה שאם היא יכולה להוריד את הקצב כי בכל זאת, אני בת 64", התלוצצה מלכה האם.

הלידה עברה בשלום ומיד לאחריה נפרדה הסבתא הטרייה ושבה לביתה. לדבריה היא הגיעה לביתה בשעה 2 בצהריים לנוח ולאכול קצת מארוחת שבת שהיא לא הספיקה לאכול. היא לא תיארה לעצמה שאת המסלול הזה היא תעבור שוב בעוד מספר שעות.

"ביום שבת בצהריים הגיעה אלי אימא לביקור ואני התחלתי להרגיש משהו", מתארת טובה, האחות הצעירה, את חווית הלידה שלה. "שאלתי אותה אם היא רוצה ללכת לבקר את אילנה? היא ענתה לי שלא בדיוק למה? ואז סיפרתי לה שאני חווה ציר כל חמש דקות". הצירים היו קצרים ולכן החליטו בני המשפחה לצעוד לבית החולים ברגל. בדיוק כמו שעשתה האחות אילנה כמה שעות קודם.

"צעדנו בדיוק באותו המסלול שאילנה עשתה", מספרת מלכה. "עצרנו באותם מקומות. ממש בכניסה לבית החולים הייתה ירידת מים ובכך "ניצלה" מלכה מטיפוס חוזר במדרגות. "עוד חשבתי שאספיק לבקר את אילנה לפני הלידה אבל התינוקת כבר רצתה לצאת", הוסיפה טובה.

טובה ואילנה מצטרפות אל אחותן הגדולה נעמי, שילדה את בנה בחג השבועות אך זה עדיין מאושפז במחלקת ילודים ופגים. "יצא לנו טוב, כי אנחנו כולן כאן ביחד. אנחנו אוכלות ארוחות ביחד. כמו שרצינו לעשות הרבה זמן, בזמן ההיריון, ולא יצא לנו", סיפרה נעמי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה