פרס ירושלים לאחדות לזכר שלושת הנערים



פרס ירושלים לאחדות לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ז''ל לשנת 2018 הוענק אתמול בבית הנשיא

אתמול (רביעי) במסגרת יום האחדות, התקיים בבית הנשיא בירושלים טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל, המוענק זו השנה הרביעית ברציפות. בשלוש השנים האחרונות, מאז נוסד יום האחדות פרי יוזמתם המשותפת של משפחות יפרח, פרנקל ושער, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ועמותת גשר, פרס ירושלים לאחדות מוענק בטקס מרכזי לציון היום בבית הנשיא. מטרת הפרס להעלות על נס ארגונים ויחידים אשר תורמים לאחדותו של העם בישראל ובתפוצות. במהלך הטקס נשאו דברים נשיא המדינה, והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, מיוזמות יום האחדות שאף העניקה את פרס ירושלים ל'קולולם'. כמו כן בירכו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ונציג משפחות הנרצחים אבי פרנקל. הפרס בקטגוריית 'מקומי' הוענק ל'רצים ללא גבולות' ולפדרציה היהודית 'בוקה ראטון', פלורידה. הפרס בקטגוריית 'ארצי' הוענק למרכז TEC ול'קולולם'. כמו כן, הוענק השנה פרס מיוחד לרגל שנת ה-70 על מפעל חיים ל'תגלית'.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין: "חלומכם, (אמר בפנייה למשפחות יפרח, פרנקל ושער ולזוכי הפרס) היה שנדע להתאחד לא רק בעתות צער, חרום ומשבר. שגם השגרה תביא אותנו יחד... לא מדברים על אחדות, פשוט חיים אותה. המפגש אתכם, זוכי הפרס, הוא המענה הטוב ביותר לציניות, לחוסר האמון שלנו באחדות. כוחו של פרס ירושלים לאחדות ישראל טמון בכם, הזוכים, העושים אחדות ומייצרים אחדות וחיבורים כל השנה ואני מביט בהתפעלות בעשייה שלכם."

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, מיוזמות יום האחדות אשר קמה הבוקר משבעה על אימה עליזה ז"ל: "השבוע הבנתי עד עומק ליבי את ערכה של אחדות, ואיזו זכות זו להיות חלק מהחברה המיוחדת שבנינו כאן יחד. חברה היודעת להתגייס ברגעים קשים, לאומיים ופרטיים, כאיש אחד ובלב אחד. כמי שקמה הבוקר משבעה, אני מבינה שביום הזה, יום האחדות, אין מקום נכון יותר להיות בו מאשר כאן, בטקס המרכזי לציון יום האחדות. יום האחדות הוא הזדמנות פז להגביר מאמץ לחיזוק המשותף והמאחד בינינו. הזוכים בפרס ירושלים לאחדות , מוכיחים שהשאיפה לאחדות היא לא רק מילים גבוהות, אלא גם מעשים יום יומיים, שגרתיים, החודרים ללב, שוברים מחיצות ומאחדים את עם ישראל."

אבי פרנקל, אביו של נפתלי ז"ל: "זוכי פרס ירושלים לאחדות ישראל תשע״ח עובדים מתוך סולידריות ואחריות הדדית, מקדמים קירבה ולכידות בעצמם והפכוהשראה-לאחדות, לחברה בכלל. יצירת הקשר בין כל צעיר יהודי בעולם למדינת ישראל, איחוי הרקמה העדינה והמגוונת של קהילה יהודית בתפוצות, שימוש במפתחותהמופלאים של מוסיקה הנוגעת בעומקים ופותחת את הלב, ספורט הממצה את היכולות ומקרב את הרוח, וטכנולוגיה, שמודדת את הדרך בין גמנסיה, ישיבה ועיר ערבית בְּנָנוֹ-שְׁנִיּוֹת, כל אחד מאלו נראה כמו הברקה פשוטה וכמעט טבעית, אך בפועל כולנו יודעים כמה מסירות ועבודה קשה נדרשים כדי להפוך אותם למציאות. אם פגשת את הנוער שלתגלית, את החיבורים של בוקה, שרת עם הקולולם, הזעת עם רצי ירושלים, או צפית במפגש סוף שנה של תלמידי טק, חשת בבירור:זו שעת רצון. הלב נפתח, הראש יודע, ויחדהם פתוחים לחיבורים אמיתיים."

 

באירוע הוצג סקר שנערך לרגל "יום האחדות" אשר בחן את עמדותיה של האוכלוסייה הבוגרת בישראל בקרב יהודים וערבים ונתוניו מצורפים כאן, כפי שהובאו על ידי מכון סמית. מהסקר עולה כי 62% מהציבור חשים שהחברה הישראלית מפוצלת; 67% מהציבור חשים שהפעילות של רוב חברי הכנסת היא שגורמת לפיצול החברה הישראלית; 77% אחוז מהציבור ציינו שהם מרגישים חלק מהחברה הישראלית; 32% מכלל הציבור עד גיל 29 לא מרגישים חלק מהחברה הישראלית; 59% מהציבור ציינו שלא השתתפו בשנתיים האחרונות במפגש עם אנשים ממגזרים אחרים; 71% מהציבור ציינו שהם כן מעוניינים להיפגש עם אנשים ממגזרים אחרים; רוב הציבור, 77%, הסכימו שיש צורך בקיומו של יום אחדות שבו יהיו אירועים ופעילויות שמטרתם חיזוק האחדות בחברה הישראלית.

הזוכים בפרס ירושלים לאחדות לשנת 2018:

-בקטגוריה מקומית זכו- 'רצים ללא גבולות' מיזם ריצה שמטרתו לחבר בין נוער יהודי ממערב ירושלים לנוער ערבי ממזרח ירושלים דרך ריצה מקצועית והשתתפות בתחרויות. הפרס מוֹעֹנק להם על עשייתם הספורטיבית והמגשרת בין העולמות השונים של ירושלים ועל ריצה למען חברה טובה וסובלנית יותר.

-בקטגוריה מקומית- זכתה הפדרציה היהודית בוקה ראטון, פלורידה בהוקרה על חתירה ללא ליאות למען קהילה מאוחדת, חזקה ומלוכדת המונה כשלושים אלף חברים ועל היותה דוגמה ומופת לאחדות יהודית מקומית המעניקה השראה בעבור קהילות רבות.

-בקטגוריה ארצית זכה מרכז TEC (Technology, Education and cultural diversity) בשיתוף עמותת ניר, ומשפחת דיסקין, לחינוך ולשונות תרבותית על פעילותם החינוכית והחדשנית ועל תרומתם.

-הסגולית לשיח מכבד, מאחה ומאחד בקרב אנשי חינוך והדור הצעיר. המיזם מאפשר לצמצם פערים באמצעות יצירת מפגשים אנושיים ארוכי טווח ובתיווך של טכנולוגיות מתקדמות.

-בקטגוריה ארצית זכו גם 'קולולם' מיזם מוזיקלי חברתי, שנוצר על מנת להפגיש אנשים מכל קצוות הקשת החברתית הישראלית על שלל גווניה דרך מוזיקה. הפרס הוענק למיזם, על יצירת מעגלים של שירה משותפת והרמוניה מגבשת, המהווים השראה לאחדות ולאהבת חינם.

-פרס מיוחד לרגל שנת ה-70 הוענק על מפעל חיים ל"תגלית" הפועל לחיזוק הקשר של צעירי התפוצות למדינת ישראל ולזהותם היהודית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה