כיכר על שם הלוחם הדרוזי



חניכת כיכר כהוקרה ללוחמים הדרוזים, מכוחות הביטחון שנפלו בעת מילוי תפקידם

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת שר התקשורת ח"כ איוב קרא וראש העדה הדרוזית, השייח מופק טריף, חנכו אתמול (א') כיכר על שם הלוחם הדרוזי, כהוקרה ללוחמים הדרוזים, מכוחות הביטחון שנפלו בעת מילוי תפקידם.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין במהלך הטקס כי "קראנו היום, בפעם הראשונה, כיכר בירושלים בירת ישראל על שם הלוחמים הדרוזים אמיצי הלב. את הברית הזו, בין מדינת ישראל לבין העדה הדרוזית, יש לטפח יום יום משום שהברית הזאת היא דו כיוונית: לא רק נאמנות של העדה לעם היהודי ולמדינה, אלא גם נאמנות, אכפתיות, והשקעה מצד המדינה בעדה הדרוזית. הברית הזו היא נצחית, ואנחנו מחויבים אליה בכל השנה כולה. לא מדובר רק בברית דמים –אלא בברית חיים, ברית אחים".

השייח מופק טריף ציין "האירוע היום הוא כה מיוחד וכה מרגש כאשר הוא נערך בעיר הבירה של מדינת ישראל – ירושלים. העיר המקודשת ביותר עלי אדמות, אשר עיני כל העולם נישאות אליה מדי יום, העיר שהפכה במרוצת השנים לביתם השני של אלפי לוחמים דרוזים, לוחמי משמר הגבול, משטרת ישראל וכוחות ביטחון נוספים, אשר משרתים בה ומגנים עליה במשך כל ימות השנה, מתוך תחושה של שליחות ואחריות. כאן בעיר ירושלים, ברחובותיה ובסמטאותיה, נפלו גיבורים מבני העדה, ודמם הזך, הצח והטהור, השקה את האדמה הטהורה, עיר הנביאים והקדושים. הלוחמים הדרוזים הפכו לחלק מהנוף הירושלמי ותרומתם לביטחון העיר לא תסולא בפז.

שמענו רבות על הקשר החם והישיר של ראש העיר ידידי ניר ברקת עם הלוחמים והמפקדים מבני העדה בירושלים, וזו הזדמנות להודות לו על כל פועלו בעניין וכן על הירתמותו ועל החלטת וועדת השמות בעירייה להנצחת זכר הלוחמים הדרוזים. מחמם את הלב, לראות את האהדה והאהבה של תושבי ירושלים ושל עיריית ירושלים לבני העדה, חשנו את האהדה הזו והאהבה עת חיבקתם את בני המשפחות השכולות בשנים האחרונות, עת חיבקתם את הלוחמים והפצועים מפיגוע הטרור בעיר. כאן בירושלים נגלית הברית החזקה בין העם היהודי לעדה הדרוזית והגורל המשותף שלנו"

הטקס התקיים במעמד סגנית ראש העיר ויו"ר וועדת השמות, יעל ענתבי, חברי מועצת העירייה, אנשי ציבור ומכובדים נוספים.

עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בהנצחתם באמצעות קריאת כיכר על שמם ובכך לתת ביטוי לכבוד וההכרה ללוחמים הדרוזים. לוחמי כוחות הביטחון מהעדה הדרוזית עושים לילות כימים יחד עם כלל לוחמי כוחות הביטחון, ורבים מבני העדה חרפו נפשם להגנה על מדינת ישראל.

קריאת כיכר על שם הלוחם הדרוזי אושרה בוועדת השמות העירונית  מיום ה 24/12/17 ובישיבת מועצת העיר מיום 27/12/18. כיכר הלוחם הדרוזי נחנכה בשדרת המוזיאונים, ברחבת הכניסה לבניין הג'וינט, רחוב רופין 9.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה