השר זאב אלקין מתמודד לראשות העיר



"אוותר על משרת שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים", כתב השר בהודעתו. אלקין המתין עד כה לאישור רה"מ והוועדה המוניציפלית של הליכוד, ובסוף הודיע לפני החלטתם

 השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין הודיע היום (חמישי) כי יתמודד לראשות העיר ירושלים.

 מטעמו נכתב:
תושבות ותושבי ירושלים היקרים, הודעתי כעת לראש הממשלה כי החלטתי להתמודד לראשות העיר", ציין אלקין בהודעה שפרסם.

"אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה. אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות", הוסיף.

למקורביו אמר השר אלקין, "אני נחוש להתמודד על ראשות עיריית ירושלים ומצפה לתמיכת הליכוד וראש הממשלה".

אלקין אינו מתגורר בירושלים, אלא בכפר אלדד. כדי להתמודד על ראשות העיר עליו להעביר את כתובת מגוריו, ככל הנראה לכתובת בה מתגורר אביו בנווה יעקב. אלקין הוא אב לילדים בגילאי בית ספר, והוא יצטרך לבחור מקום מגורים ובתי ספר למשפחה, כך שלא בטוח שיתגורר בנווה יעקב.

המפתח להובלה בראשות עירית ירושלים היא סיכום מוקדם עם החרדים המקושרים לאגודת ישראל ודגל התורה, והם טרם הודיעו במי יתמכו.

ראש הממשלה נתניהו טרם נתן אור ירוק למהלך, זאת למרות שאלקין ביקש את תמיכתו ותמיכת הליכוד כבר לפני מספר שבועות.

לאחר ההודעה של אלקין עומד מספר המועמדים לראשות העיר על ארבעה. המועמדים הבולטים שהודיעו עד כה על כוונתם להתמודד לתפקיד הם רו"ח משה לאון וסגן ראש העיר לשעבר, עופר ברקוביץ'. יועמ"ש עיריית ירושלים לשעבר, יוסי חביליו, הודיע גם הוא על כוונתו להתמודד לתפקיד.

במקביל עלה גם שמו של יוסי דייטש, סגן ראש העיר מטעם יהדות התורה, כמועמד אפשרי לראשות העיר, אולם בסיעות החרדיות טרם הוחלט האם לקדם את המהלך. 

המועמד לראשות העיר ויו"ר תנועת "התעוררות", עופר ברקוביץ, אמר לאחר הודעת אלקין: "העיר ירושלים איננה סידור עבודה לפוליטיקאים. לא נעשים ירושלמים על ידי העברת הכתובת לבית ההורים. אחרי עשור של של פעילות בעיר, אני המועמד הציוני הבכיר בירושלים, מול כל מתמודד, גם מול השר אלקין, הדבר ניכר גם בשטח וגם בסקרים".

"ירושלים זקוקה למנהיגות מחוברת, שמכירה היטב את העיר ואת הצרכים שלה, ושאינה קשורים באינטרסים פוליטיים זרים. אני עומד בראש התנועה הציונית הגדולה ביותר בירושלים המאגדת מצביעים מכלל הקשת הפוליטית. אני מאמין שאהיה ראש העיר הבא של ירושלים", הוסיף.

יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים" ומועמד לראשות העיר: "אלקין זקוק למדריך לטרמפיסט בירושלים, כי הוא רק עוד טרמפיסט שמבקש להפוך את כיכר ספרא למקפצה בדרך לג'וב הבא.

"ירושלים מספיק חשובה כדי שינהיג אותה ראש עיר שאכפת לו ממנה ולא מיכולתו להשיג קידום אישי על חשבונה. בחירה באלקין תהיה המשך לעידן ברקת שבו האינטרסים של העיר שועבדו לטובת האינטרסים הפוליטיים של העומד בראשה".

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה