עד להחלטה חדשה מתחת התחנה ימשיך לפעול בשבתות



אתמול הצביעה מועצת העיר להמליץ על סגירת התחנה בשבתות. מי שמוסמך להחליט זו הוועדה המחוזית שתתכנס היום. בכל מקרה יש אישור הפעלה בשבת עד מרס 2019

היום (ה') יתקיים דיון בועדה המחוזית ושם תתקבל ההחלטה הסופית.

ההיתר שנקבע להפעלת מתחם התחנה הינו בתוקף לשימוש חורג עד מרץ 2019. כיום, במתחם התחנה בירושלים פועלים 3 מסעדות שפתוחות בשבת. 


הבהרת עיריית ירושלים בנושא מתחם התחנה: "בניגוד לרושם שגורמים אינטרסנטים מנסים ליצור, הנושא אינו מוכרע ע"י מועצת העיר שהיא ממליצה בלבד, אלא ע"י הוועדה המחוזית במשרד האוצר שעתידה להתכנס מחר. ראש העיר ירושלים ניר ברקת שמתחם התחנה נבנה בתקופתו ובעידודו, משוכנע שעם תום ההליך התכנוני לא יהיה כל שינוי בפעילות מתחם התחנה והיא תימשך בדיוק כפי שמתרחשת כיום בהתאם לסטטוס קוו ולחוק".


מדברי ראש העיר ניר ברקת בישיבת המועצה: "בעיר הזו חייבים לדעת לחיות ביחד. כולנו חתומים על הסטטוס קוו והחוק שאומרים שיש מסעדות ומקומות בילוי פתוחים בשבת, ואין מסחר. זה בדיוק מה שקורה במתחם התחנה ואלה הכללים בירושלים מאז ומתמיד. מאפשרים מסעדות ומקומות בילוי גם בתחנה, ואוכפים מסחר. אני רוצה להזכיר ש-300 מטר ממתחם התחנה אושר בקדנציה של לופוליאנסקי ופולק החרדים מתחם יס פלנט וכולם ידעו בדיוק מה הולך להיות שם בשבת. מתחם התחנה נותן מענה לציבורים שונים בעיר - לחילוני, ללא יהודי ולתיירים וזה נעשה באופן מכובד. המתחם מוסיף ערך גדול לירושלים". 

תגובת יו"ר סיעת מרצ, ד"ר לורה ורטון להצבעה על מתחם התחנה:
"זאת הכרזת מלחמה על הסטטוס קוו בעיר. אין יותר לחיות ותנו לחיות. אם רוצים להרוס לנו את החיים לא יהיה שקט. ולגבי ניר ברקת: כישלון מוחלט, שלושה מחברי סיעתו לא הופיעו אפילו לדיון, יחד עם חגית משה, סגניתו. לו היו מופיעים היינו זוכים. יום עצוב לציבור החופשי והציבור הדתי הסובלני. דו הקיום בסכנה. אני מציעה לכל אחד להתגייס למאבק פוליטי ולשים קץ לפייסנות המזויפת כלפי נציגי ציבור חסרי סובלנות. אין יותר סובלנות כלפי הבלתי סובלניים."

פלר חסן-נחום, יו"ר סיעת ירושלמים:
"ירושלים לא שייכת לחרדים בלבד, ואין סיבה שהם יחליטו לגבי אופיו של מתחם התחנה. המושבה הגרמנית היא שכונה פלורליסטית שחילונים, דתיים ומסורתיים חיים בה בשכנות טובה, והרצון של הסיעות החרדיות לקבוע עבור מגזרים שונים כיצד לחיות היא בזויה ומכוערת. דווקא מתחם התחנה הוא סמל ומופת לחיים משותפים – בשבתות ניתן למצוא משפחות חילוניות בבתי קפה, לצד שכניהם הדתיים שחוזרים מבית הכנסת. כולם יושבים יחד, נפגשים ומפטפטים, וזה יופייה של ירושלים – היכולת לחיות יחד למרות השוני, מתוך כבוד הדדי ושכנות טובה. אנחנו לא נשתוק מול הגורמים הקיצוניים שמנסים לייצר חיץ בין הדתיים לחילונים, ןנמשיך להיאבק למען עיר סובלנית ופלורליסטית."

תגובת עופר ברקוביץ מועמד לראשות העיר ירושלים לאחר ההצבעה במליאת מועצת העיר בוועדת תכנון ובניה, בה לא אישרו המשך שימוש חורג במתחם התחנה ולמעשה החליטו על סגירתו: מתחם התחנה, סמל לסובלנות ולחיים משותפים עומד תחת התקפה היום.
החלטת מועצת העיר הערב היא קריאת תיגר על היכולת של ציבורים שונים לחיות בירושלים. 
לא נשלים איתה, ניאבק בה ונשנה את ההחלטה הזו בועדה המחוזית.
אנחנו נשמור על ירושלים עבור כלל המגזרים בעיר, על חיה ותן לחיות, ועל הרלוונטיות של ירושלים לכל חלקי החברה הישראלית והעם היהודי. אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא לא תהיה. הציבור בירושלים חייב לקבל תמרור אזהרה הערב. אסור שכוחות קיצוניים יובילו את העיר הזו. המבחן האמיתי יתרחש בעוד 5 חודשים, בבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר. הציבור הציוני, הציוני דתי והממלכתי המתון חייב להתעורר, לצאת ולהצביע ולקחת אחריות על ירושלים. אנחנו ננצח.

תמונה פלאש 90. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה