שלמה עוז ולהקת נאגווה שבים לבית הקונפדרציה בירושלים



המופע יתקיים ביום חמישי ה-10.5.18 בשעה 20:30

במופע ינגנו שלמה עוז ולהקת נאגווה (אשר שמה בגלגולה הנוכחי נאגווה- Nagwa Nova ) יצירות מוכרות ושובות לב משלושת האלבומים הקודמים של הלהקה ויצירות חדשות בביצועי בכורה ובהן : Arousing , Nova nagwa , Clarita.

שלמה עוז פיתח קול ייחודי בסצינת המוזיקה האתנו-ג'אזית בישראל. עוז גיבש את קולו בלימודים באקדמיה למוזיקה בירושלים, שם למד קומפוזיציה וגיטרה קלאסית. משם המשיך ללימודים מתקדמים בשוויץ בהנחיית פרופסור אוסקר גיליה, תלמידו הבכיר של אגדת הגיטרה אנדרס סגוביה. בשוויץ נחשף עוז למוזיקה הודית קלאסית ושם גם החל ללמוד נגינת סיטאר אצל אמית אדישה, תלמידו של אוסתד' ראיס חאן. שנים אחר כך המשיך את לימודי הסיטאר בהודו אצל אוסתד' שוג'את חוסיין חאן – שהופיע בפסטיבל העוד הבינלאומי האחרון בירושלים. עוז אף הופיע עם שני המאסטרים ברחבי אירופה וארצות הברית.

עם חזרתו לארץ, ייסד עוז את להקת "נאגווה", הקרויה על שם רובע בעיר ההודית הקדושה ורנאסי. הלהקה פעלה בעשור הקודם בהרכבים שונים – מטריו ועד חמישייה, וגם בשילוב רביעיית מיתרים, והוציאה שלושה אלבומים. המוזיקה של עוז ושל להקת נאגווה מאז הווסדה ועד היום שיקפה את הרקע הקלאסי העשיר של חבריה ומיזגה השפעות מז'אנרים קרובים ורחוקים – ג'אז, פלמנקו, מוזיקה לטינית ומוזיקה מן המזרח. אפיון או ניתוח של המוזיקה של נאגווה הוא בגדר משימה כמעט בלתי אפשרית - המוזיקה נעה בחופשיות בין קטבים מדיטטביים ועד לרגעים קצביים וסוחפים, תמיד עם חותם מקורי, עמוק וייחודי.

ההרכב הנוכחי של נאגווה כולל את נגן הבוזוקי, גיטרה בס והעוד ינקלה סגל, מי שניגן באחד מהגלגולים הראשונים של נאגווה. סגל הוא מפיק מוזיקלי ומנהיג במקביל את הלהקות "הלובים" ו"תפילה שבורה" (המנגנת את שירי התפילה של לאונרד כהן) ומי שליווה אמנים רבים, ביניהם חווה אלברשטיין, הברירה הטבעית, מירי מסיקה ועידן רייכל. נגן כלי ההקשה רוני עברין הוא יליד אורוגוואי ונגינתו משקפת את שורשיו. הוא היה חבר בגלגול מאוחר של נאגווה והיה גם ממקימי להקת ימן בלוז ומי שליווה אמנים כגידי גוב, עפרה חזה, דיוויד ברוזה ומארק אליהו. משלים את ההרכב הנוכחי של נאגווה הוא הצ'לן יועד ניר, ששב לאחרונה לארץ לאחר שהופיע והקליט עם אמנים בינלאומיים כג'ודי קולינס, רג'ינה ספקטור, שון קולווין, יעל נעים ורופוס ווינרייט וישראלים כאריק אינשטיין, ברי סחרוף ושלמה ארצי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה