בירת השחמט



רחבת שער יפו בעיר העתיקה תהפוך לזירת שחמט ענקית בה יתמודדו 2 אלופי עולם מול עשרות שחקנים ישראלים

רחבת שער יפו בעיר העתיקה בירושלים תהפוך היום, (שני) , ה- 30.4 , לזירת שחמט ענקית בה יתמודדו 2 אלופי העולם אנאנד וישוואנתן ואנטולי קרפו במשחק סימולטאני מול עשרות שחקנים.

המשחקים הייחודיים יתקיימו במסגרת הפנינג שחמט שמוביל משרד ירושלים והמורשת בשיתוף עם עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים והאיגוד הישראלי לשחמט לרגל חגיגות 70 שנות עצמאות למדינת ישראל.

במסגרת ההפנינג 2 אלופי העולם יקיימו כל אחד משחק סימולטני מול למעלה מ- 20 שחקנים (כל אחד). במשחק הסימולטאני ישתתפו כל אלופי ישראל לנוער, מגיל 8-16, שחקני הנוער המובילים ביותר ונציגים מכל המועדונים בארץ, ביניהם שחקן בן 87 אשר מגשים חלום ארוך שנים.

במסגרת האירוע יתקיים הפנינג שחמט חגיגי לכל המשפחה בו תוצב תערוכת שחמט מפוארת, יתקיימו משחקים סימולטאניים מול אלופי הארץ מכל הזמנים, יוצבו תחנות יצירה ואומנות, עמדות איפור, לוליינים ועוד, כולם על טהרת השחמט, ופתוחים לקהל הרחב.

הפנינג השחמט לרגל 70 לישראל מבטא את חשיבות העיר ירושלים כבירת ישראל וממצב את השחמט כמשחק הלאומי של ישראל. לרגל חגיגות ה- 70 למדינה תלבש ירושלים שחור לבן ותעלה על ראש שמחתה אירוע ייחודי וחד פעמי זה.

שני האלופים, וישוואנתן אנאנד ואנטולי קרפוב, מהווים חלק מהצמרת העולמית בשחמט והשתתפותם באירוע זה משקפת את חשיבותה ומרכזיותה של מדינת ישראל בשחמט העולמי.

יום שני, 30 באפריל, 17:00-21:00, רחבת שער יפו, העיר העתיקה ירושלים

 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת "ירושלים ממשיכה לקדם ולארח אירועים בינלאומיים רבים המעידים על חוסנה ומרכזיותה של בירת ישראל. הפנינג השחמט למרגלות חומות העיר העתיקה הוא אירוע נוסף המחזק את בירת ישראל ומעביר לכל העולם את יופיה של ירושלים".

 

מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי "אזור העיר העתיקה הפך בשנים האחרונות למוקד מרכזי של אירועי תרבות, לילה ופנאי פתוחים וחינמיים - לצעירים, לטורנירים מקצועיים ולכל המשפחה. הפיכת טורניר של משחק כמו שחמט להפנינג לכל המשפחה טמונה במידה רבה במיקום שוקק החיים שנבחר לאירוע."

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, ד"ר צביקה ברקאי "השחמט הוא הספורט הלאומי של מדינת ישראל. אנו רואים במשחק המלכים כגשר לשלום וקשרים בינלאומיים וכמנוף להתפתחות ערכית וחינוכית של דור העתיד במדינתנו. אנו שמחים מאוד על האפשרות לקיים אירוע חשוב זה בירושלים הבירה, ולחגוג 70 שנות עצמאות למדינת ישראל ברוח השחמט".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה