מרכז לטיפול בנשים צעירות עם סרטן השד, היחיד בארץ ייפתח בשערי צדק



מרכז ייעודי ייחודי מסוגו לטיפול בנשים צעירות שאובחנו כחולות בסרטן השד יפתח מחר בשערי צדק ויקרא על שם טליה (תורג'מן) בליליוס ז"ל ביתו של ציון תורג'מן ואשתו של אלי בליליוס

מרכז לטיפול בנשים צעירות עם סרטן השד, היחיד בארץ ומהמרכזים הבודדים בעולם, ייפתח ב יום רביעי 25/4/2018 במרכז הרפואי שערי צדק. המרכז יציע טיפול כוללני למטופלות צעירות עם סרטן השד לרבות ייעוץ גנטי, שימור פריון, טיפול בסרטן שד בעת ההיריון ולאחריו ותמיכה פסיכו-סוציאלית. 

המרכז החדש בראשות ד"ר שני פאלוך-שמעון, ייקרא על שם טליה (תורג'מן)בליליוס ז"ל שהתמודדה עם סרטן השד בגיל צעיר. טליה לוותה על ידי ד"ר פאלוך-שמעון, ויחד עם אלי בליליוס, בעלה של טליה ז"ל, יזמו הקמת מרכז טיפולי ייחודי שיאפשר טיפול מקיף לנשים במצב דומה. 


״טליה חלתה בסרטן שד בגיל 36. במשך 10 שנים עד לפטירתה,  טופלה במספר בתי חולים וזכתה לטיפול רפואי מסור. לצד הטפול האינטנסיבי במחלה המשיכה בחייה, בעבודתה ובגידול ילדינו", סיפר אלי בליליוס. "לאחר מותה החלטנו להנציח את זכרה בצורה שתעזור לנשים אחרות שמתמודדות עם המחלה, כפי שהיא נאלצה, לקבל מעטפת תומכת של שירותים נלווים ולא רק רפואיים על ידי צוות מיומן שהוכשר לכך". 

מרכז טליה יכלול ליווי אישי על ידי מתאמת אישית ויפעל בשיתוף פעולה עם היחידות הרלבנטיות האחרות  בשערי צדק כגנטיקה, שימור פריון, דימות השד,  כירורגיה של השד וכירורגיה פלסטית.

"הרעיון של מלווה אישי, שאינו רופא ואינו אחות, יסייע לנווט את המטופלת במערכת הרפואית מרגע האבחון והעדכון על הממצא המדאיג והמאיים", ציינה ד"ר פאלוך-שמעון. "מטופלות צעירות, החל משנות העשרים ועד שנות הארבעים לחייהן, נמצאות בשיא תקופת הפוריות,  חיי משפחה, הזוגיות, והקריירה", כך הסבירה ד"ר פאלוך-שמעון. "מלבד התופעות הנלוות למחלת הסרטן בקרב נשים בכל הגילאים כמו הפגיעה בנשיות, במיניות ובתדמית העצמית, לאחוז גבוה מנשים אלו סיכון מוגבר להימצאות מוטציה גנטית. הרווקות מביניהן נאלצות לחשוף בשלב מוקדם של הקשר הזוגי את סוגית התורשה ושימור הפריון, ולעיתים חוות בשלב מוקדם מאוד את 'גיל המעבר' בגלל הטיפולים. המגמה המרכזית שלנו היא שימת צרכי המטופלת במרכז (Patient-centred care) מה שיתרום  להתמודדות טובה יותר עם האתגרים הנלווים למחלה ולתהליך הטיפולי בנשים אלו", הוסיפה.  

"טליה ז"ל הייתה אישה אצילית ואמיצה. היא התמודדה עם הסרטן בגבורה גדולה. לעולם לא התלוננה, לא שאלה אף פעם "למה אני", אישה טובת-לב ונדיבה, שרק רצתה להמשיך את חייה בבריאות ואהבה עם בן-זוגה ויחד לגדל את שלושת ילדיהם", סיפרה ד"ר פאלוך-שמעון.
ד"ר פאלוך-שמעון שותפה לכתיבת עשרות מאמרים אקדמיים שפורסמו בכתבי עת יוקרתיים בתחום. היא בוגרת תכנית תלפיות שיבא למנהיגות ומצוינות בתחום הרפואה, וחברה בוועדה הבינלאומית לקביעת קווים מנחים בינלאומיים לטיפול בסרטן שד גרורתי. היא הובילה זו השנה השנייה את כתיבת הקווים המנחים הבינלאומיים של האיגוד האירופי לטיפול בסרטן השד בצעירות, וכתבה את ההנחיות של האיגוד האירופי למניעה וגילוי מוקדם של סרטן השד על רקע תורשתי. כמו כן  הוזמנה לקחת חלק בכתיבת הקווים המנחים לשימור פריון בחולות סרטן שד של האיגוד האירופאי לאונקולוגיה. 

"אני מקווה כי הטיפול שיוענק במרכז החדש יתרום להצלת חיים ולשיפור איכות חייהן של הנשים ומשפחותיהן. תודתי לבית החולים בראשות פרופ׳ הלוי שנרתם לפרויקט ויחד עם ד״ר פאלוך - שמעון וצוות המחלקה האונקולוגית, פעל להנצחת זכרה של טליה בדרך בה בחרנו", הוסיף בליליוס.

טקס חנוכת המרכז החדש "מרכז טליה לטפול אונקולוגי בנשים צעירות" ייערך ביום השנה השני למותה של טליה בליליוס ( תורג'מן) שהוא מחר, יום רביעי 25.4.2018 בשעה 17:30 בנוכחות בני המשפחה של טליה אשר תרמו להקמת המרכז ובהשתתפות ראש עירית ירושלים, מר ניר ברקת, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, עידן עמדי שאף ישיר שיר לכבודה של טליה ז"ל ונכבדים נוספים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה