ניסו שחם מפקד מחוז ירושלים לשעבר זוכה מרוב האישומים נגדו



ארבע שנים וחצי לאחר שהואשם במעשים מגונים ובהטרדה מינית בפקודות שלו ובסעיפי הפרת אמונים, הורשע מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה רק במעשה מגונה אחד, אך זוכה משאר האישומים

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה (יום ג') את ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים, בשבעה מתוך שמונת האישומים נגדו. שחם זוכה מכל עבירות הפרת האמונים שיוחסו לו והורשע רק בעבירה אחת של נשיקה לשוטרת  מתוך שלוש פרשיות המין שיוחסו לו. 

שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, סירב להסדר טיעון מקל, שבמסגרתו אמור היה להודות בהפרת אמונים בלבד והחליט להילחם על חפותו.. החקירה בעניינו נפתחה במח"ש ב-2012. הוא הושעה מתפקידו במשטרה עד שהוגש נגדו באוקטובר 2013 כתב אישום בגין שני מעשים מגונים, הטרדה מינית וחמישה סעיפי אישום בגין הפרת אמונים.  

השופט בני שגיא מתח ביקורת על מח"ש על כך ש"שרטטה תמונה אחרת מתמונת הראיות". כשנימק את זיכויו של שחם מהפרת אמונים, אמר השופט שגיא: "לא השתכנעתי ששחם קידם ושיפר את תנאי השוטרות הזוטרות שאיתן ניהל יחסים על אף פערי הדרגות ביניהם".

על האופן שבו נחקרו השוטרות והלחץ שהופעל עליהן, אמר השופט: "הייתה חציית גבולות באופן שבו נחקרו השוטרות, אך השופט מבקש שלא להעביר ביקורת על כך, כתוצאה מהתנהלות החוקרים בתיק והצהרת מח"ש כי העניין טופל והופקו לקחים".

צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה