היערכות משטרת ישראל לקראת חג הפסח



בימים אלו משטרת ישראל משלימה את היערכותה לקראת חג הפסח, ימי חוה״מ, חג שני של פסח, עליה לרגל ואירועי הפסחא הנוצרים, שיחולו השנה בין התאריכים 30.3.18 -7.4.18 ובמהלכם יפקדו המוני בית ישראל את הפארקים, האתרים, המקומות הקדושים ומתחמי הבילוי השונים

במסגרת ההיערכות הכוללת של משטרת ישראל, תועלה רמת הכוננות המבצעית בהם יוצבו שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות. מערך הבט"ש והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור. בתוך כך משטרת ישראל תמשיך לבצע אכיפה בתחום הסדר הציבורי, לפעול לאכיפה, מניעה וחקירת עבירות ופשיעה מכל סוג שהיא וכן לעסוק באכיפה, הכוונה וויסות התנועה בצירים הראשיים בצירים הבינעירוניים ובתוך הערים. 

עוד בטרם החג עצמו, נערכת פעילות מוגברת לאיתור שוהים בלתי חוקיים בכלל, ומחוללי הפשיעה המסייעים להם לחדור לישראל בפרט (כגון: מסיעים, מעסיקים ומלינים). פעילויות אלו מתבצעות תדיר ע"י המשטרה במהלך כל ימות השנה, וטרם ימי החג באופן מוגבר יותר, הכול בכדי לשמור על ביטחונם, שלומם ורכושם של כלל אזרחי ישראל.


במסגרת האירועים אשר יתקיימו בירושלים, בימי חול המועד ראשון-חמישי 1.4 – 5.7  ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה  08:00 ועד 20:00 הצירים הבאים:
•   דרך חברון -ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה.
•   רח' אגרון -לכיוון ממילא.
•  חטיבת ירושלים -בשני הכיוונים.
•  העיר העתיקה- תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור. כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון, לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז.
כביש 1  -מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה (יתבצעו הכוונות תנועה ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לכמות המבקרים).
לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, רכבים פרטיים ניתן להחנות  בחניוני 'חנה וסע':  בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).
הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.
באירוע 'ברכת הכוהנים' טקס 'הקבלת פני רבו'(בבריכת הסולטאן) ( 2.4.18)  ו'שבת האור' (7.4.18)  תתוגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.

הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע'  והרכבת הקלה.

משטרת ישראל תנקוט במלאכת מחשבת של איזונים, על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי ומצפה שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות וכבוד הדדי.
 
ברכת הכהנים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)


בערב ליל הסדר קיים פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שיצאו לחגוג את החג.
משטרת ישראל פועלת כל העת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו. לא רבים בציבור יודעים, אולם בזכות פעילות נחושה ומקצועית של משטרת ישראל כנגד עברייני הרכוש, במהלך חמשת השנים האחרונות חלה ירידה של 26% בכמות התיקים שעניינם התפרצות לדירות וגניבות רכב בישראל. מנגד, בכל הנוגע לפענוח המקרים והתלונות בנושא זה, בשנה החולפת (2017) חלה עלייה של כ-20% בשיעור כתבי האישום שהוגשו כנגד פורצים ועברייני רכוש (ביחס לשנת 2016).

אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, ״מוקד 100״, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולארית המשטרתית - "100 חירום". מדובר באפליקציה של משטרת ישראל הנגישה להורדה בחינם לכל אזרח ומאפשרת להתקשר עם מוקד החירום המשטרתי, תוך שידור מיקום מדויק ע"י לחיצה על כפתור אחד, ללא צורך בנקיטת פעולות מסורבלות הגוזלות זמן יקר בעתות חירום. במשטרה מדגישים, כי מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם, כפי שהוכח פעמים רבות ועל כן מומלץ לכל אזרח להוריד מראש את האפליקציה למכשירו הנייד. כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, מוקד 110, בכדי לקבל מידע מגוון ולהתעדכן בהתאם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה