אושר התקציב הגדול ביותר אי פעם לבירה בסך 9 מיליארד ₪



בתום מאבק ממושך, רשם ראש עיריית ירושלים הישג כשהצליח להגדיל את מענק הבירה והוא יעמוד על 700 מיליון שקל, הסיכום שהושג בין הממשלה ועיריית ירושלים הביא לכך שתקציב 2018 יעמוד על 9 מיליארד שקלים

מועצת העיר ירושלים אישרה תקציב עיריית ירושלים לשנת 2018. תקציב 2018 הוא התקציב הגדול יותר אי פעם לירושלים ויעמוד על כ-6 מיליארד ש"ח בתקציב השוטף וכ-3 מיליארד ש"ח בתקציב הפיתוח.

העברת תקציב 2018 מתאפשרת בזכות סכום שיא של כ- 877 מיליון ₪ שגייס ברקת כתמיכה הממשלתית בירושלים.

700 מיליון ש"ח אשר יגיעו ממשרד האוצר בתקנת ירושלים (מענק הבירה), 87 מיליון יגיעו ש"ח מתוספת של משרד האוצר לתקציב הבלתי רגיל שיומר לתקציב השוטף, ו-90 מיליון ש"ח יגיעו מהתחייבויות עבר של משרד האוצר והפנים ומכספים נוספים עליהם סוכם עם משרדי ממשלה נוספים.

כמו כן, סוכם כי יושקעו סכומים נוספים לשדרוג התברואה והניקיון במזרח ירושלים וזאת בהתאם לסיכום שיושג בעניין בין העירייה למשרד לענייני ירושלים.

תקציב 2018 ממשיך את הצמיחה ופיתוח התכניות בתחום החינוך ובניית אלפי כיתות לימוד חדשות, פיתוח קהילתי חינוכי וחברתי, פיתוח כלכלי של ירושלים, פיתוח תשתיות התחבורה, חזות העיר וניקיונה, צמצום פערים והמשך פיתוח התרבות, הרווחה והקהילה.

ראש העיר ניר ברקת אמר כי "אני גאה על התקציב המשמעותי והגדול ביותר שאנו מאשרים לירושלים. 9 מיליארד ₪ לשוטף ולפיתוח זהו סכום חסר תקדים שיאפשר לירושלים להמשיך לרוץ קדימה, להתפתח בכל התחומים, לצמצם פערים ולהביא ברכה רבה לתושבי העיר ולמבקריה. אמנם הדרך להשגת תקציב אדיר זה לא הייתה פשוטה אבל הבהרתי שלא אתפשר על הצרכים של תושבי ירושלים ואאבק למענם ולמען ירושלים – והצלחנו. בזכות תקציב חסר תקדים זה נוכל להמשיך לפתח את ירושלים ולבנות אותה, פיזית וחברתית לכלל המגזרים ולהבטיח עתיד מוצלח לירושלים."

עיקרי בשורות תקציב 2018:

תקציב מערכת החינוך בעיר יעמוד על כ- 3 מיליארד ₪ בהתאם לחזון ראש העיר להשקעה מאסיבית בחינוך ובתשתיות החינוך לקידום תלמידי ירושלים בכל המגזרים

תקציב ההשקעה בחזות העיר, בשכונות ובניקיון העיר יעמוד על 1.2 מיליארד ₪ במטרה להמשיך את שיפור המרחב הציבורי ואיכות החיים בעיר ובשכונות

תקציב ההשקעה בתשתיות התחבורה בעיר ובקידום בניה למגורים ועסקים יעמוד על 1.8 מיליארד ₪

תקציב ההשקעה בתרבות, צעירים וספורט וקהילה יעמוד על 1.3 מיליארד ש"ח


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה