טקס ברכת האילנות באוניברסיטה העברית בנוכחות הרבנים הראשיים



בסימן 70 למדינה: יו"ר קק"ל, הרב הראשי לישראל והרב הראשי של ירושלים קיימו השבוע את ברכת האילנות בטקס של איחוד בתי הכנסת והקהילות בישראל ברחבת ניקנור בירושלים

בטקס "ברכת האילנות" מיוחד שהתקיים השבוע בחסות קק"ל בגן הבוטני של האוניברסיטה העברית בירושלים בסימן 70 שנה למדינת ישראל, השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הרב הראשי של ירושלים הרב שלמה משה עמאר, יו"ר קק"ל דניאל עטר, פרופ'מנחם בן ששון נשיא האוניברסיטה העברית לשעבר, כ- 50 חיילים מתכנית "נתיב" של צה"ל ואורחים נוספים.

במהלך הטקס שערך איחוד בתי הכנסת והקהילות בישראל, הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "בריות טובות, כל עוד הן באחווה וברעות אף אחד לא יוכל בהן לפגוע. עלינו מוטלת החובה להודות על כך ולהודות בכך שכל עוד הם יחד, משתפים פעולה אז יהיו לנו בריות טובות וגם אילנות טובות".

הרב שלמה משה עמאר בירך ואמר: "כמה גדול ויפה היום הזה, היום שבו מברכים ומהללים את השם על כל נפלאותיו שהוא מעניק לנו" 

יו"ר קק"ל דניאל עטר התרגש לפגוש את הרב הראשי לישראל אשר חיתן את בנו הבכור, אשר מצידו התעניין לשלום נישואי הבן ונענה בחיוב. עוד הוסיף עטר: "אנחנו מברכים על השפע שהקב"ה נתן לנו ואנחנו בקרן קימת לישראל, קרן הביצוע של העם היהודי, מביאים את השפע הזה לידי ביטוי בכל פינה ברחבי הארץ- בגליל, במרכז ובנגב, עושים למען העם והארץ וביחד עם 'איחוד בתי הכנסת' נמשיך לשתף פעולה עוד שנים רבות".



הטקס הייחודי נערך ברחבת מערת ניקנור של הגן הבוטני בו נמצאים מערת הקבורה של ניקנור וקבריהם של מנחם אוסישקין ושל יהודה ליב פינסקר, שהגו את הרעיון להקמת פנתיאון לאומי של גדולי האומה. קק"ל אחראית למיזם עולמי של ברכת האילנות בקהילות היהודיות בתפוצות עם הפנים לארץ ציון-ירושלים, שתורגמה לשפות אנגלית, ספרדית, צרפתית ורוסית כביטוי של הזדהות עם מדינת ישראל בשנת ה-70 לעצמאותה.

תמונות: אבי חיון, קק"ל 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה