תלמידי שכבת יב מתיכון סליגסברג מובילים את המכינה לאקטביזם חברתי



תלמידי שכבת יב מתיכון סליגסברג בעיר עצרו את שגרת הלימודים לשלושה שבועות ומובילים בימים אלו את המכינה הבית ספרית לאקטיביזם חברתי

תלמידי שכבת יב' מתיכון סליגסברג בירושלים מובילים בימים אלו את המכינה לאקטיביזם חברתי, אשר במסגרתה עצרו את שגרת הלימודים לשלושה שבועות ויצאו לחקור, לסייר ולתרום לחברה הישראלית במגוון נושאים המעניינים אותם ומשפיעים על סדר היום הציבורי.

עם הפעילויות והנושאים שבחרו התלמידים לעסוק בהם במסגרת המכינה נמנים: מפגש בנושא שוויון מגדרי עם ח"כ רחל עזריה, תצפית בגבול רצועת עזה, סיוע במקלט לנשים מוכות, סיורים לבדיקת נגישות לנכים במקומות ציבוריים והצגת פערים לרשויות המקומיות, מסע ישראלי בין שדרות למטולה, פעילות בתחום החקלאות ועוד.

יצוין כי זו השנה החמישית בה המכינה לאקטיביזם חברתי מתקיימת בבית הספר ומנוהלת ע"י תלמידי שכבת יב במסגרת לימודי האזרחות.

לדברי מנהלת תיכון סליגסברג, גלית קמיניץ: "מדובר בפרויקט מיוחד וראשון מסוגו בישראל, שמעניק לתלמידים את הזכות להנהיג ולעסוק בנושאים ערכיים מהותיים. אין ספק כי המעורבות הגבוהה של התלמידים תורמת רבות לגיבוש הזהות שלהם, מפתחת כישורי חיים, זיקה חברתית, מחברת אותם לתחום האזרחות ואף מגבירה את המוטיבציה באמצעות למידה חווייתית".

לדברי מנהל החטיבה העליונה ומיוזמי המכינה, גור גילעת: "המכינה היא השיא החינוכי של התיכון. אנחנו מעבירים לתלמידים את השרביט והם לוקחים אותה בגדול, כל שנה עם תוצרים חדשים ומעניינים".   

לדברי תלמיד התיכון ויוזם סיור הנגישות לנכים במסגרת המכינה, יונתן סיטון: "נושא מאבק הנכים נמצא בכותרות מזה זמן רב ומעבר לכך יש לחלקנו היכרות אישית עם ציבור הנכים. בחרנו לעסוק בתחום כי רצינו להעלות אותו לדיון ציבורי בקרב בני נוער ואולי להשפיע לחיוב על מצב הנכים בחברה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה