בובות חיילי צה''ל נתלו בשכונת מאה שערים



בובות חיילי צהל נתלו בשכונת מאה שערים בעיר כאות מחאה על חוג הגיוס. הבובות, שאחת מהן הולבשה במדי צנחן, הוסרו בידי שוטרים שהגיעו למבנים שבהן נתלו. שר הביטחון ליברמן: ''לשים את המסיתים מאחורי סורג ובריח''.

בשכונת מאה שערים בירושלים, אותרה היום (שישי) בובה בדמות חייל צה"ל שהיא תלויה על מבנה. כוחות משטרה, הסירו אותה והתברר כי הבובה הייתה ספוגה בחומר דליק ככל הנראה במטרה להצית אותה בהמשך. במשטרה פתחו בחקירה לאיתור חשודים במעשה.

שעות ספורות לאחר מכן, התקבל במשטרה דיווח על בובה נוספת בדמות חייל חרדי שנתלתה ברחוב חיים עוזר בעיר. כוחות המשטרה איתרו את הבובה והסירו אותה, ובמקביל נפתחה חקירה לאיתור המעורבים. מאוחר יותר נמצאה בובה נוספת לבושת מדי צבא שנתלתה מחלון דירה, שאיש לא נכח בה, ברחוב מעבר המיתלה. מהמשטרה נמסר כי הבובה הוסרה ונפתחה חקירה גם במקרה זה.


מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל הפרוסים בכל חלקי העיר, יפעלו לאיתור כל אירוע בו יהיה שימוש בבובה לבושת מדים ותוודא מיצוי החקירה והדין עם המעורבים במעשים אלו". 

כזכור, הפרובוקציה משנה שעברה, חזרה על עצמה. קיצונים תלו בובה בדמות חייל ברחובה של עיר, כחלק מהמאבק שלהם נגד גיוס חרדים. 


שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מראה בובת החייל התלויה במאה שערים מזעזע. תפקידי כשר ביטחון להגן גם על מסיתים כאלה. תפקידי כאזרח להיאבק בהם פוליטית. תפקיד הרשויות לשים אותם מאחורי סורג ובריח. מצפה מראשי המפלגות החרדיות לגנות את המעשה".

דבריו של שר הביטחון באים על רקע המשבר בקואליציה בעקבות מאמצי ראשי הסיעות החרדיות להעביר את חוק הגיוס. החרדים הציבו אולטימטום כי אם חוק הגיוס לא יעבור הם לא יאשרו את תקציב המדינה. בשל כך זימן ראש הממשלה לפני יומיים את ראשי הסיעות לפגישה כדי לפתור את המשבר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה