חשיפה: מאחורי הקמפיין שעורר סערה בירושלים



קמפיין הודעות פיקטיבי שיצא לאחרונה, הקורא למעסיקים שלא לפטר עובדים המסכנים את חייהם, עורר הדים ברחבי הבירה. על המודעות חתמה, כביכול, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. כעת מתברר כי תנועת "דרך חיים" היא העומדת מאחורי הקמפיין. "דביקות קיצונית ב'דת השוויון' מצד הנציבות, שרוצה למנוע ממעסיקים לפטר עובדים שלהם שהיו רוצים לראות אותם נשחטים בפיגוע. אסור לתת לזה לעבור בשקט", הסבירה התנועה את הרקע לקמפיין

במסגרת קמפיין אנונימי נתלו בשבועות האחרונים עשרות מודעות בלוחות המודעות בירושלים, הקוראות לבעלי עסקים שלא לפטר עובדים על רקע חשש ביטחוני. התברר כי תנועת "דרך חיים" היא זו שעומדת מאחורי הקמפיין.

במודעות שנתלו ברחבי הבירה נכתב:

"בעל עסק, יש לך עובד שמביע שמחה על רצח יהודים? אתה לא בטוח לגבי כוונותיו? אי אפשר לפטר אותו באופן חוקי, זוהי גזענות. אתה חייב להעסיק עובד גם אם הוא מסכן את חייך.

זקוק לסיוע רפואי בנושא? פנה לבית החולים הקרוב לביתך".

על המודעות חתומה, כביכול, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה.

היוזמה של התנועה לקמפיין מגיעה בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה התנועה כנגד נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. הרקע לעתירה הוא מנשר שיצרה התנועה בגל הפיגועים בשנת 2015. המנשר עסק באפשרות החוקית לפטר עובד שמביע שמחה על רצח יהודים ושהמעסיק חושש להמשיך את העסקתו. נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה אסרה את פרסומו של המנשר בטענה כי יש בו "עידוד לאפליה על רקע לאומני". באותו גל פיגועים, רצח עובד של חברת "בזק" את הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד בפיגוע דקירה ודריסה בירושלים, והתברר כי שנה קודם לכן שיבח בפני התקשורת את בני דודיו שביצעו את הפיגוע בהר-נוף, דבר שהוכיח את הסכנה הנשקפת ממצב העסקתו של עובד כזה.

בעקבות כך החליטה התנועה לעתור לבג"ץ כנגד נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, בטענה כי אין פסול במנשר הנ"ל וכי אין לנציבות הסמכות להורות לתנועה שלא לפרסם המנשר. במסגרת העתירה לבג"ץ הוחלט בתנועה לפתוח בקמפיין עם המודעות המביעות, לדבריהם, את האבסורד שבהחלטת הנציבות, היוצרת מצב של העדפת שוויון על חשבון בטחון חייהם של האזרחים.

בתוך כך, פתחה התנועה בקמפיין המודעות בכדי להעלות את מודעות הציבור לאבסורד, לדבריהם, של התנהלות הנציבות שפוגע בביטחונם האישי של המעסיקים.

"פתחנו בימים האחרונים בקמפיין כנגד ההתנהלות השערורייתית של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה", מסר אורי קירשנבום, חבר הנהלה בתנועת 'דרך חיים', "נציבות השוויון מבקשת להלך אימים על מעסיקים ובכך למעשה פוגעת בזכות היסודית של אדם להגן על חייו ולהרחיק ממנו גורמים שמסכנים אותו ומהלכים עליו אימים. בשם דביקות קיצונית ב'דת השוויון' הנציבות רוצה למנוע ממעסיקים לפטר עובדים שלהם שהיו רוצים לראות אותם נשחטים בפיגוע. זה אבסורד ובשום אופן אסור לתת לזה לעבור בשקט".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה