עונש של שלוש שנים מאסר לתוקף עובד ציבור



בעקבות רצף אירועי האלימות כלפי המורים, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין תקיפת עובד חינוך; עונש של שלוש שנים מאסר לתוקף עובד ציבור

כזכור, לפני מספר שבועות אירע אירוע אלימות בביה"ס תל"י בשכונת גילה בעיר. אם לילד בן 12 תקפה פיזית ומילולית מורה. בעקבות המקרה הושבתו הלימודים. מקרה זה מצטרף למספר מקרי אלימות שהתרחשו השנה. 

כתוצאה מכך, הוחלט בכנסת לשנות את החוק ולהחמיר בענישה על תקיפת מורים.

השבוע, אושר בקריאה ראשונה תיקון החוק, סעיף 382א לחוק העונשין, קובע עונש של שלוש שנים מאסר לתוקף עובד ציבור, כאשר התקיפה הייתה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של הנתקף. מוצע להוסיף לעבירה נסיבה מחמירה ולקבוע שהיה והנתקף הוא עובד חינוך, דינו של עובר העבירה הוא חמש שנים מאסר.

בדברי ההסבר נכתב: "התופעה המגונה של תקיפת עובדי חינוך בזמן עבודתם בידי תלמידים, הורים לתלמידים ובני משפחותיהם הפכה בעת האחרונה חזון נפרץ ומכת מדינה. כחלק מהניסיון לשקם את מעמדם של אנשי החינוך ועל מנת להרתיע את המבקשים לפגוע בהם בא החוק להחמיר בעונשם של תוקפי עובדי חינוך כך שעונשם של אלה יעמוד על חמש שנים ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתוקפי עובדי ציבור אחרים."

ח"כ מרדכי יוגב הצעת החוק היא הבעת אמון במערכת החינוך ובמורים. חובה עלינו להגן ולתת גב לעובדי מערכת החינוך.

ח"כ מסעוד גנאיים המצב גרם לשפלת המורים ופגיעה במעמד המורה. ההצעה היא מסר אין מערכת חינוך בריאה בלי מורה שמעמדו מכובד. אני מבקש להגיד למורים בכלל ובפרט למורים בג'לג'וליה – יש לכם גב.

בהצעת החוק הזו אני סוגר מעגל שהחל בפעילות בשנת 2010 להכנסת שומרים  לבתי הספר הערביים שעד אז לא אובטחו.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין צריך לגעת בזהירות בתיקונים של חוק העונשין. ובכל זאת, אירועי התקיפה של עובדי הוראה שונים מתקיפה של כל עובדי ציבור. מורה שמותקף הוא נמצא במצב של חוסר אונים. אנחנו צריכים שעובדי ההוראה ירגישו מספיק בטוחים כדי להעניק את האהבה לתלמידים.

ח"כ איציק שמולי מדברים הרבה על מעמד המורה על חשיבות התפקיד, בדרך כלל המורים מתוגמלים בצורה הפוכה. חלק מהאחריות של הבית הזה היא לתגמל אותם ובוודאי לספק להם חומות הגנה. אסור שידם של חברי הכנסת תהיה רפויה בגלל שיש בעיית אכיפה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה