אלפים הפגינו בירושלים נגד גירוש מבקשי המקלט



אלפים מפגינים קיימו אמש צעדה ועצרת בירושלים, בקריאה לעצור את גירוש מבקשי המקלט. המפגינים יצאו הערב לרחוב בקריאה ברורה: "ירושלים מוכנה לקלוט פליטים. לא נעמוד מנגד למול גירוש של אנשים למותם."

ההפגנה, בה השתתפו תושבי ירושלים ומבקשי מקלט, היא יוזמה של: תנועת עומדים ביחד, עוצרים את הגירוש, תג מאיר והמרכז לקהילה האפריקאית בירושלים.

חמוטל בלנק, חברת הנהגה בתנועת "עומדים ביחד" אמרה: "התשובה שלנו להסתה, לשנאה ולשיסוי היא אחת - להתאגד ביחד. הממשלה מנסה לשכנע אותנו שהפליטים אשמים במצב השכונות ושחייבים לבחור צד, שזה אנחנו או "הם". הם רוצים להפריד אותנו לקבוצות, כי גם הם יודעים את האמת, כשאנחנו ביחד, אין להם סיכוי. היום ירושלים צועדת יחד נגד הגירוש. מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילונים, יהודים וערבים, אזרחים ומבקשי בקלט. כי כשאנחנו ביחד אי אפשר לעצור אותנו."
 

עדי הר צבי מ"עוצרים את הגירוש" אמרה הערב בהפגנה: "אנחנו קוראים לממשלה שלנו, לנבחרי הציבור שלנו לעצור את האסון הזה. גירוש הוא לא הפיתרון! הגירוש הוא לא הפיתרון למצוקת תושבי דרום תל אביב. הוא לא הפיתרון למבקשי המקלט שזקוקים לעזרתנו. הוא לא פתרון לכלום. הגירוש הזה, אם לא נעצור אותו, יהיה מה שיכתים את המוסריות שלנו  כחברה וכמדינה.  הגירוש הוא לא גזירת גורל ואנחנו דורשים מכם לעצור אותו עכשיו!"

ספיר סלוצקר עמרן, פעילת חברתית ופעילה בדרום ת"א נגד הגירוש: "הגירוש לא יעזור - לא לדרום תל אביב ולא לפליטים. הם פה כי אין להם ברירה אחרת. תושבי דרום תל אביב הם לא מסכנים - הם משוללי זכויות. ישראל לא השקיעה, לא משקיעה ולא תשקיע בהם. מי שירוויח מהגירוש זה כרישי הנדל"ן שייבנו מגדלי יוקרה וחברות כוח האדם שייגזרו קופון ולא תושבי דרום תל אביב. לא נסכים להסתה ולשיסוי של קהילה אחת בשניה. במקום הסתה וסיסמאות, אנחנו דורשים בדיקה אמיתית של בקשות המקלט."

נעם וילדר, נציגת תג מאיר אמרה: ״אין מקום לגזענות כלפי מבקשי המקלט. זוהי לא היהדות שלנו. פורום תג מאיר שותף לקריאה- לעצור את גירוש הפליטים. זוהי קריאה יהודית ואנושית, המבטאת את האחריות שלנו כלפי הגרים הנמצאים איתנו.״

דויד מזרחי, ממובילי מאבק הנכים: "אנחנו עם שעבר שואה ועם שעבר גירוש ספרד ואנטישמיות ושנאה עד שזכינו לקורת גג. אבל ממשלת ישראל במשך שנים הפרידה בין דרום תל אביב ויצרה כאוס אדיר. אני מבין את מצוקת דרום תל אביב אבל אי אפשר לפתור בעיה אחת בבעיה אחרת. אני קורא לממשלה החזירה הזאת ששכחה מהי אנושיות לעצור באופן מיידי את הגירוש."

מיקי היילה, ממנהיגי הקהילה האריתראית בירושלים: "אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהגיע, בשמי ובשם הקהילה שלי. אנחנו מאד מעריכים ומכבדים אותכם על כך שאתם עומדים כנגד חוסר הצדק והעמידה על הערכים הומאניים, על שאתם פועלים במטרה למנוע גירוש נוראי של הפליטים האלה אל הנודע. מדינת ישראל נוקטת בשנים האחרונות במדיניות שמטרתה להקשות על חיי מבקשי המקלט. קוראים לנו בשמות משפילים, כולאים אותנו ללא סיבה, לוקחים חלק מהמשכורת - לא עזבנו, כי אין לנו לאן ללכת. באריתריאה יש דיקטטורה. אין חופש ביטוי, אין חופש דת, אין זכויות אדם - יש רק ניצול ופחד. הבעיה בדרום תל אביב נוצרה בכוונה - הממשלה שלחה אותנו לדרום תל אביב אבל הממשלה לא הצליחה - למרות הקמפיין נגדנו, רוב התושבים בדרום תל אביב מתייחסים אלינו בכבוד."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה