בכנסת מתגייסים למען עובדי טבע



"ניאבק נגד סגירת טבע בירושלים – ובמקביל לקליטת כל המפוטרים בתעסוקה" כך מבטיח יו"ר ועדת העלייה והקליטה אברהם נגוסה, בישיבה על סגירת המפעלים בעיר. 180 עובדים עתידים להיות מפוטרים בחודשים הקרובים, ושני המפעלים בעיר – להיסגר בעוד כשנה

משבר "טבע" הגיע אתמול (ב') גם לוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בגלל עולים רבים המועסקים בשני מפעלי החברה בעיר. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) אמר בישיבת הוועדה, שכונסה בדחיפות לאחר שנפגש עם המיועדים לפיטורין, כי "ביום שני האחרון, בישיבת סיעת הליכוד העליתי את הבעיה בפני ראש הממשלה והשרים. לא ייתכן שעשרות עובדים יפוטרו, ויישלחו הביתה ללא פרנסה. הבוקר הודיעו מהנהלת החברה כי 180 עובדים יפוטרו בחודשים הקרובים, ואילו המפעל ימשיך ויתקיים בעיר לפחות עוד שנה – ואז ייסגר. חשוב להעביר את רוע הגזירה, ולא לאפשר את הפגיעה בעולים ובכלכלת ירושלים". נגוסה קרא למשרד הקליטה בעיר, להיאבק בסגירת המפעל, ובמקביל – להיערך לסייע לעולים המפוטרים במציאת עבודה חדשה, ומתח ביקורת על הימנעות הנהלת טבע מלהתייצב בדיון "מול האמת ומול העובדים".

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) הוסיפה כי "ליבנו איתכם, ואני יודעת כי ראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה ניסו ומנסים למצוא פתרון, ואסור לאפשר לאף עובד לצאת ממעגל התעסוקה".

ששון שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, ציין כי במהלך המו"מ הוקטן מספר המפוטרים ונדחתה סגירת המפעל, אך בחודשים הקרובים יפוטרו 180 עובדים מתוכם כמאה במפעל הטבליות. לדבריו, רוב העובדים במצב סוציו-אקונומי נמוך, פועלי ייצור בשכר מינימום העובדים במשמרות.

מפרשה קבדה, עובד "טבע" סיפר כי הוא עובד בחברה כבר כעשר שנים, "המפעל היה הבית שלנו, והמשענת לכלכת משפחתי וילדיי", אשר לואי, שעבד בחברה 11 שנה סיפר על אהבתו לחברה ולמפעל "גדלנו בטבע, טיפחנו מחייבות למפעל מעל ומעבר - הרבה מעבר לנדרש", ואילו אריאלה  נומברגר, שעלתה מאוסטרליה לפני כשנה, תיארה את "הגאווה להיות חלק מ'טבע', חברה ישראלית, יציבה ומשגשגת".

משה יפרח, נציג שרות התעסוקה בירושלים, הבהיר כי טרם התקבלו פרטי המפוטרים, או המיועדים לפיטורים, אך הועבר להנהלת החברה מידע על זכויות העובדים, והוא הבטיח לבדוק את הכשרת העובדים ולמצוא מקום עבודה לכל מפוטר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה