המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית הואשם בניסיון רצח



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יאסין אבו אלקרעה, תושב שכם בן 24, בגין עבירת מעשה טרור של ניסיון לרצח וכן עבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק

על פי כתב האישום,  נוכח הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל, גמר הנאשם בדעתו לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, להיהרג במהלך האירוע ולהפוך ל"שהיד" וזאת, לשיטתו, כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אלאקצא.

בליל 9.12.17, וכשהוא מתכנן לבצע את פיגוע הדקירה ביום המחרת, העלה הנאשם לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית, שאת עיקרו זכר מלימודיו בבית הספר, ואשר תוכנו כדלקמן: "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאלאקצה את תפארתו, שדמנו ישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואלאקצה".


בבוקר יום 10.12.17, בסמוך לשעה 8:00, לאחר שהקיץ משנתו ונפרד טלפונית ממקורביו, רכש הנאשם מחנות כלי בית בכפר ברטעה סכין מטבח שאורך להבה 11 ס"מ, שבאמצעותה יבצע את פיגוע הדקירה.

כשהוא מצויד בסכין, אותה הסליק בחלקו הפנימי של המעיל אשר לבש, וכשהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק, הגיע הנאשם לתחנה המרכזית בחדרה וברר כיצד להגיע לירושלים, וזאת כדי להוציא את הפיגוע אל הפועל. הנאשם עלה על מונית 'ספיישל' לירושלים וביקש מהנהג להורידו בתחנה המרכזית בירושלים בתואנת שווא כי מעסיקו אמור לבוא ולאוספו משם.
במהלך הנסיעה לירושלים, כתב הנאשם בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו "צוואה" שאת נוסחהּ זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, ואשר התכוון לפרסמה בפייסבוק בסמוך לפני פיגוע הדקירה, ואשר תוכנה כדלקמן: "אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואמא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין". משירד מהמונית ניגש הנאשם לשער הכניסה אל התחנה המרכזית ואולם התבקש על ידי  מאבטחת במקום להציג תעודה מזהה. הנאשם הציג את תעודת הזהות שלו ואת היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק ברשותו. בזמן שהמאבטחת בדקה את מסמכיו של הנאשם, הצטרפו אליה שני מאבטחים נוספים, אשר בדקו גם הם את המסמכים. תוך כדי כך, התבקש הנאשם על ידי אחד המאבטחים להתלוות אליו ולעבור דרך המגנומטר בכניסה לתחנה המרכזית. הואיל והמגנומטר צפצף, הוציא הנאשם פעם אחר פעם חפצי מתכת אשר החזיק על גופו, פרט לסכין. משכך המשיך המגנומטר לצפצף כל אימת שהנאשם עבר דרכו. תוך שכך, הגיע אשר אלמלח, אחראי האבטחה במקום ונעמד סמוך למגנומטר, ליד המאבטח והנאשם והחל לבדוק בעצמו את אישור הכניסה של הנאשם. משנתבקש הנאשם להוריד את המעיל ולעבור שוב דרך המגנומטר, החליט לבצע את פיגוע הדקירה בו במקום. הוא שלף ממעילו את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אשר אלמלח, אותו זיהה כיהודי.

כתוצאה מדקירת הסכין, נגרם למאבטח פצע דקירה בחזה ימני קדמי, וחתכים נוספים. המאבטח הובהל לבית החולים שערי צדק שם הוכנס מיידית לחדר ניתוח, הקרע נתפר, הדימום נוקז והוא הועבר מורדם ומונשם לטיפול נמרץ, ונזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי מאז, בהיותו נתון בסכנת חיים.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
מצ"ב כתב אישום ובקשת מעצר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה