חוצים באור אדום



סקר קבוצת הנוער בירושלים והסביבה: 33% מבני הנוער שנשאלו מעידים כי הם או הנהג איתו הם נוסעים חוצה לעתים צומת באור אדם

בשנים האחרונות פועלות 'קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין', במטרה לעורר את המודעות בקרב בני הנוער לבטיחות בדרכים ולעודד אותם להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים, אשר ישפיעו על הקהילה בה הם חיים לשיפור בתחום הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.

לאחרונה ביצעו קבוצות הנוער סקר מקיף העוסק בסוגיות הנוגעות לבטיחות בדרכים בראייה של בני נוער. הסקר בוצע בקרב כ- 1,000 בני נוער וצעירים מלמעלה מ- 50 רשויות שונות. הסקר עסק בעמדותיהם  של הנשאלים בנוגע להתנהגות בנהיגה. גם בירושלים, ביתר עלית, גבעת זאב, הר אדר וקריית יערים פועלות קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין. על פי תוצאות הסקר 33% מבני הנוער שנשאלו מעידים כי הם או הנהג איתו הם נוסעים חוצה לעתים צומת באור אדם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה פגיעה עם מאפיינים מיוחדים שחייבים להתייחס אליה בהתאם. חינוך והסברה על הסכנות הטמונות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או במהירות מופרזת הכרחיים, אבל במקביל חייבים לחזק את האכיפה בסביבת מרכזי הבילוי שבהם נמצאים צעירים רבים בעיקר בסופי שבוע ובשעות הלילה. שילוב כוחות של כל הגורמים האחראים ימנע את הצעיר ההרוג הבא".

במסגרת פעילות קבוצות הנוער רוכשים בני הנוער ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים ומקיימים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית בכלל ותלמידי התיכונים בפרט.

תמונה: מרים אלסטר/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה