מינוי חדש בהדסה



פרופ׳ חגי מזא״ה, מומחה בכירורגיה כללית וכירורגיה אנדוקרינית הוא המנהל החדש של המחלקה לכירורגיה כללית במרכז הרפואי הדסה הר-הצופים. עם מינויו, ציין מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "חגי הינו שילוב מנצח של מנתח מעולה ורופא אקדמאי חוקר ומורה. מעבר לכל אלו מדובר ברופא מסור, אמפטי לחולים ואהוב על ידי הכל"

פרופ׳ מזא״ה נולד בהדסה וגדל בירושלים. את שירותו הצבאי עשה בפלחה"ן צנחנים ולאחר שהשלים את לימודי הרפואה שרת כרופא בחטיבת צנחנים במילואים.  

הוא בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים ועם תום לימודיו התמחה במחלקה לכירורגיה כללית בהדסה הר-הצופים תחת פרופ׳ הרברט פרוינד. שנה אחת מתוך ההתמחות בוצעה בבית החולים Mount Sinai בניו-יורק.

עם סיום התמחותו בהדסה השלים פרופ׳ מזא״ה את הכשרתו הקלינית בהתמחות על בכירורגיה אנדוקרינית במדיסון, וויסקונסין, מהמוסדות המובילים בעולם בתחום. לאחר חזרתו ארצה המשיך לפתח את תחום הכירורגיה האנדוקרינית בהדסה תוך ביסוס המחלקה כאחת המובילות בתחום בעזרת שיתוף פעולה הדוק עם אנדוקרינולוגים רבים בארץ.

פרופ׳ מזא״ה פרסם מחקרים רבים בתחום הכירורגיה האנדוקרינית – בלוטת התריס, פאראתירואיד, אדרנל, וגידולים נוירואנדוקריניים - שפורסמו בירחונים מדעיים מובילים ובכנסים בארץ ובחו״ל. הוא זכה להכרה בינלאומית כמומחה בתחום ומאמריו מצוטטים לעיתים קרובות. לאחרונה הוא מונה ליושב ראש החברה לכירורגיה אנדוקרינית בישראל.

פרופ׳ מזא״ה שותף בוועדות רבות במרכז הרפואי הדסה, הכוללות ועדות בתחום החינוך הרפואי וועדת הלסינקי המוסדית. במהלך עבודתו בהדסה הוא זכה בפרסי מצוינות ופרסי הוראה - תחום חשוב ומשמעותי בעיניו.

עם מינויו למנהל המחלקה פרופ׳ מזא״ה נרגש לקראת הצפוי לו בשנים הקרובות: ״הדסה היא המוסד הרפואי המוביל בארץ וכירורגיה היא אחד התחומים המרכזיים בכל בית חולים. לנהל את המחלקה הכירורגית בה גדלתי זה כבוד ואתגר גדולים. במחלקה יש צוות נהדר של רופאים בכירים שמובילים בתחומם. ביחד עם הצוות הקיים אני מקווה להצעיד את המחלקה למצוינות קלינית ואקדמית ולמקום הראוי לה כמובילה בארץ ובעולם בתחומים הקיימים בה היום. המחלקה תהיה אבן שואבת לרופאים בכירים ומתמחים מצטיינים בארץ״.

 תמונה: אבי חיון/ הדסה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה