הונאת ענק בעמותת "המתווכת"



כ – 2 מיליון ₪, זהו היקף ההונאה בה עפ"י החשד פעלה עמותה "המתווכת" בקבלת כספי המלגות חינוך ממשרד החינוך המיועדים לתלמידים והועברו לידיהם של עשרות מהמגזר החרדי

הבוקר, פשטה המשטרה על בתיהם של מנהלי העמותה בירושלים, שם נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות בסכומים גבוהים והם נעצרו יחד עם מעל 20 חשודים נוספים.

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, עם הגשת תלונה במשטרה ע"י אגף האכיפה במשרד החינוך, לפיה עולה החשד כי כספי משרד החינוך המיועדים למוסדות חינוך בהם מדרשות ואולפנות, לא הגיעו ליעדם ועפ"י החשד הועברו ע"י גורמים בעמותה לידיהם של עשרות אברכים.
 

עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ישראל בחקירה סמויה, במסגרתה נאספו ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
כאמור, הבוקר עם מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי, פשטו בלשים וחוקרים באמצעות צווים שהוצאו בבית המשפט על בתיהם של 2 מנהלי העמותה בירושלים, שם נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות על סך עשרות אלפי שקלים. במקביל פעלו כוחות משטרה נוספים ועצרו / עיכבו  20 חשודים נוספים בחשד שהיו שותפים וקיבלו הכספים לידיהם.
 
החשודים הובאו ליחידה המרכזית בירושלים, שם נחקרו בחשד ל'קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות', 'קשירת קשר לפשע' ו'הלבנת הון'.
 
מהחקירה עולה כי עפ"י החשד מנהלי העמותה היוו גורם מקשר בין מסגרות חנוך שונות לבין משרד החינוך, ובתוך כך קיבלו כספים המיועדים להעברתם למסגרות החינוך אשר מיועדים בין היתר לשמש כמלגות חינוך עבור התלמידים. עפ"י החשד הכספים לא הגיעו ליעדם אלא נבדק חשד שחלקו הגיע לידיהם של אברכים ולידי גורמים בעמותה. עוד עולה כי החשודים פעלו בשיטה זו במשך כ – 3 שנים והיקף ההונאה מוערך בכ – 2 מיליון ₪.
 
עם סיום החקירה יובאו מי מהחשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

קבלת התלונה במשטרה, הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעיקרה הנה פגיעה ישירה במוסדות החינוך ובתלמידים. במסגרתה פעלו החוקרים לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך מספר שנים וקיבלו במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך.
 
משטרת ישראל תפעל בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה, במטרה להגיע לחקר האמת בצורה המקצועית ביותר ולהביא החשודים לדין.
 
תמונה: דוברות המשטרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה