רקטור חדש לאוניברסיטה העברית



פרופ' ברק מדינה, פרופ' מן המניין בפקולטה למשפטים ודיקן הפקולטה לשעבר, נבחר לכהן כרקטור החדש. פרופ' מדינה יחליף את פרופ' אשר כהן שהתמנה באחרונה לנשיא האוניברסיטה

פרופ' ברק מדינה, פרופ' מן המניין בפקולטה למשפטים ודיקן הפקולטה למשפטים לשעבר, נבחר לתפקיד רקטור האוניברסיטה. פרופ' מדינה יכנס לתפקידו לקדנציה בת ארבע שנים ויצטרף בכך לצמרת ההנהלה החדשה של האוניברסיטה העברית שהתחלפה באחרונה: פרופ' אשר כהן שהתמנה לנשיא האוניברסיטה ומנכ"ל האוניברסיטה הנכנס, מר ישי פרנקל.

פרופ' מדינה סיים תואר בוגר במשפטים בהצטיינות ותואר מוסמך בכלכלה עם התמחות במנע"ס מאוניברסיטת ת"א. לאחר מכן, סיים לימודי מוסמך במשפטים באוניברסיטת הרווארד ולימודי דוקטורט בכלכלה ובמשפטים באוניברסיטה העברית. בשנת 2009 התמנה לדיקן הפקולטה למשפטים ומשנת 2012 מכהן כפרופ' מן המניין באוניברסיטה. בשנים האחרונות ממלא פרופ' מדינה שורה של תפקידים ניהוליים וציבוריים רבים בהם מופקד הקתדרה ע"ש השופט חיים כהן לזכויות האדם בפקולטה למשפטים ומנהל אקדמי של המרכז לחקר הרב תרבותיות והמגוון באוניברסיטה.

פרופ' מדינה הינו חוקר מוערך בתחומי המשפט החוקתי וניתוח כלכלי של המשפט. מחקריו מתמקדים במשפט החוקתי של מדינת ישראל ובדיני ההשכלה הגבוהה בישראל. ספרו המקיף, דיני זכויות האדם הישראלי פורסם לאחרונה. בנוסף היה מועמד לכהונת שופט בבית המשפט העליון.  

פרופ' מדינה אמר: "אני שמח על ההזדמנות להוביל את האוניברסיטה הטובה בישראל להמשך מצוינות, נפעל לקידום האוכלוסייה הרב תרבותית של האוניברסיטה ולחיזוק המעמד הבינ"ל שלה".

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ברך את פרופ' מדינה עם כניסתו לתפקיד וציין כי "פרופ' מדינה מגיע למשרההחדשה עם ידע רחב בענייני האוניברסיטה וניסיון מוצלח של שירות במגוון תפקידים ניהוליים וציבוריים. אין לי ספק כי פרופ' מדינה יתרום רבות להעלאת קרנה של האוניברסיטה העברית ולביסוס מעמדה האקדמי המוביל, בארץ ובעולם. נכונו לנו משימות רבות וחשובות במסגרת המתווה להתחדשות שהאוניברסיטה קיבלה על עצמה".

 

תמונה: דוברות האוניברסיטה

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה