הנחת אבן הפינה לבניין המעונות של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה



ראש עיריית ירושלים ומנכ"ל המשרד לירושלים ומורשת הניחו את אבן הפינה לבניין המעונות של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

אמש (ג'), נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניין מעונות הסטודנטים העתידי של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים. הבניין, שמתכונן להיות מהגבוהים בעיר, היה חזונו ארוך השנים של עוזי וכסלר ז"ל, מייסד המכללה ויקיר ירושלים, אשר תרם רבות לבניין העיר לאורך עשרות שנים של

 פעילות. הטקס נערך במעמד מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת מר רן ישי, ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, סגניו, בני משפחתו של עוזי וכסלר ז"ל, חברי חבר הנאמנים והוועד המנהל של המכללה, הסגל האקדמי, עובדי המכלה ואורחים רבים.

הבניין בן 18 הקומות יאפשר מגורים למעל 350 סטודנטיות וסטודנטים ויכיל תמהיל של דירות יחיד ודירות לזוגות. סטודנטים להנדסה יוכלו להעתיק את מקום מגוריהם לבירה, ובסיום התואר ישתלבובתעשייה הירושלמית. עלות הפרויקט המשמעותי מוערכת ב-90 מיליון שקלים.

בניין המעונות הינו פרויקט חשוב במעלה מתוך מכלול פרויקטים, שבוצעו במכללה בשנים האחרונות. בחודש מרץ האחרון חנכה המכללה את בניין מעבדות ההנדסה החדש, ששופץ בעלות כוללת של 5 מיליון דולר בעזרת תרומתה הנדיבה של קרן אלכסנדר גראס. לצורך הקמת הפרויקט חברו למכללה קרן עזריאלי, הרשות לפיתוח ירושלים והמועצה להשכלה גבוהה לתמיכה על מנת לאפשר את קיומו של הפרויקט, בעידודה המסור של עיריית ירושלים.

בתום טקס הנחת אבן הפינה נערך  אירוע הגאלה הראשון של אגודת הידידים של המכללה, במסגרתו גויסו  תרומות לטובת מלגות לסטודנטים. תכנית אמנותית כללה ארוחת ערב חגיגית והרצאה מפי ד"ר מיכה גודמן.

מר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים: "בכל פעם שראיתי פרויקט בעיר עם נשמה, עשיה תרבותית ויצירה אמיתית, גיליתי שעוזי היה מעורב בו. כאשר נפגשנו לראשונה, הוא הזמין אותי כאן לאתר המכללה – ולא הבנתי מה הוא רוצה. אבל היו, המכללה בבירור תופסת מעמד משמעותי בחיי ירושלים ובעתיד העיר".

מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, רן ישי: "זהו ערב חשוב לאקדמיה הירושלמית. אנו מקווים כי שאר מוסדות ההשכלה בעיר יאדירו את הסטודנטים וידאגו לרווחתם באופן המייטבי. המשרד בראשותו של השר זאב אלקין ימשיך לדאוג ולטפח את הדורות הבאים של הסטודנטים בבירה".

 פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת המכללה: "תנופת הפיתוח של ירושלים בתחום ההיטק מחייבת קליטה של מספר רב של מהנדסים בעיר בשנים הקרובות. לימודי הנדסה בירושלים, מגורים בירושלים וחשיפה לאווירה המיוחדת של העיר כסטודנטים ימשכו לעיר אנשים מוכשרים שיוכלו לתרום לפיתוחה של העיר".

ד"ר רפי אבירם, מנכ"ל המכללה:  "קיים אתגר מורכב בבניית מגדל מעונות בקמפוס פעיל, אך התרומה העתידית למכלול החיים בקמפוס, ולהגברת האפשרויות של סטודנטים מכל רחבי הארץ ללמוד במכללה, מחזקת את הצורך ביציאה לפרויקט".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה